I 7 månaden

Nä, pratar inte graviditet men nästan. I 7 hela månader har vi nu fixat i huset, vilken tid!! Kan knappt fatta att det tog sån enorm tid. Iaf så har dessa 7 månader varit en väntan lixom på att det ska växa fram till vårt hus, mina val som jag i början var väldigt osäker på växer nu fram sakta men säkert. Jag är tack och lov nöjd med mina val. Inte så mkt vitt är det, trots att jag målat vitt,vitt å vitt på det mesta =) Ändå är huset bestående av mkt färg och inte alls färglöst. Men mitt mål var att få bort all furu som huset var täckt med. En del furumöbler får jag nog acceptera som sambon har. hm...

Men 7 månader, det är lång tid men känns ändå inte så lång tid ändå. Visst har jag väntat och väntat, och ännu är vi ju inte inflyttade. Men nu är det iaf mkt nära. Tyvärr var toan till lilla toaletten sönder, så idag fick dom beställa en ny. Ok, då har vi ju allt nytt och frächt känns bra. Lilla toan blir ju en extra toa för gäster och akuta besök om vi skulle behöva samtidigt. eller då barnen hälsar på =)

Idag hade jag barnyoga med 5 åringarna och jag har hittat ett nytt sätt att lära ut yogan. Jag har kartan så att säga och dom får leta upp skatterna/ övningarna som vi ska använda. Det går riktigt bra när dom valt, men det tar lite längre tid dock. Men barnen blir mer engagerade i yogan än om bara jag bestämmer rörelserna. Idag hade jag 8 barn men hade 1 idag igen som blir lite utanför då denna gärna vill vara med å bestämma. När detta inte går, då alla behöver få bestämma blir det lite tjuriga miner och försöker få uppmärksamhet på annat sätt, tex få med sig något eller ngn annan på andra upptåg. Tror ändå i det stora hela att alla barn gillar yogan =)

Nu är det långdag tisd-onsdag 8-17.30 men har även imorgon yoga för 4-åringarna och sen personalyoga på kvällen. Ser dock fram emot onsdag och zumba igen =) himlars så kul det är. Såg även att fler skrivit upp sig på gångtävlingen, vilket gör att även jag själv får ta mig i kragen. Tur att den startar 1 mars, så kanske det blivit lite varmare att promenera.

Idag har dom kokat blodpalt, vi har målat samiska flaggan och firat samiska nationaldagen. Får nog träna på imse vimse spindel på samiska =) Just nu känns den lite svår. Så idag blev det inget sjunget men vi läste 2 samiska sagor (på svenska)

Superbilarna kör omkring i Arjeplog och i expressen kunde man läsa om Ferrari.

Arjeplog. På sommaren en helt vanlig norrländsk ort. På vintern - ett paradis för bilälskare. Hit kommer tillverkare från hela världen för att testa sina bilar. Och Ferrari är inget undantag. Temperaturer på mellan 15 och 35 minusgrader, snö, is och hala backar och kurvor är de tuffaste förhållanden en italiensk superbil kan utsättas för.




Och så om den orädda tjädertuppen jag skivit om som bestämt sig för att bo i Arjeplog finns fortfarande kvar.
De senaste dagarna har han tillbringat i området vid Renstigen/Samestigen.
Sedan tidig höst har tjädertuppen vistats inne i samhället. Först på Öberget och sen sågs den lite här och där i samhället. I november kunde man fota tjädern på Lugnetvägen, och svärfar förevigade honom på Fiskarevägen dit vi nu ska flytta. Tjädern äter solrosfrön, men inte hampfrön.

typiskt, hittar inte bilden på fågeln, men ni får se den en annan dag =9 lovar.

Idag skottade jag snö då jag kom hem, det hade kommit 1,5 dm snö...huvva. Tungt var det så jag lämnade lite till guben. -26 grader kallt att skotta i, ansiktet blev isigt. Brrr, säger jag bara.

Ljus, värme, kram & Tjingeling




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0