Cruella frisyren

 
Idag då jag varit hemma, efter gårdagens samspråk med min kollega ang 48 tim. Iaf så har jag idag förvandlat mitt hår till en Cruella frisyr =D
 
 

Omålad och oplockade bryn, men nu var det håret som jag visar... Är det inte färgglatt så säg? Detta får duga över Jul, för jag hinner inte fixa så mkt nu. Ska jobba imorgon och det var inte fint med utväxten, så jag tog till detta, blekte ena sidan av luggen som är kortklippt och sen gjorde jag slingor. Efter det la jag på en mörkblond färg för att täcka över allt utom luggen, som jag ville ha ljus.
 
Så efter den snygga målningen blev det köttbullar, revbenspjäll och en liten shoppingrunda då jag var tvungen att inhandla 2 julklappar samt ngt till min unga kollega som slutar imorgon.
Efter det åkte jag hem, tvättat och diskat.
Gjorde middag och sen ringt min bror G =)
 
Om jag har tur får jag en locktång av tomten, får jag inte den så blir det nog ngn typ av permanent, en sån där stödpent eller nåt. Är så läss på mitt spikraka hår. Men nöjd med dagen färg, trots att det kan tyckas att jag ramlat i färgburken...hehe
 
 
 
En Curl secret locktång
 
Övrigt idag har jag målat en skåp och två dörrar.
Varit väldigt effektiv.
 
 
Väntar fortfarande på mina beställda paket. Men det sägs att de ska hinna fram innan julafton...håller tummarna.
 
 
Nyttigheter
 
Förra året köpte vi oss en råsaftcentrifug. I den kan man bla göra denna:
 
Devil       5 dl

6 grönkålsblad

6 selleristjälkar

1 päron

3 cm ingefära

1 citron

 

Skölj ingredienserna, skär bort yttersta skalet på citronen och pressa.

Receptet är hämtat ur boken "Juice power and detox", av Renée Voltaire.

 

JULmust...tänk efter före...

 

En liter läsk om dagen i ett halvår ger en fördubblad mängd fett i lever och bukhåla. Det visar en dansk studie där ca 50 personer endera fick dricka mjölk, lightläsk eller vanlig läsk.

I svt vetenskap där jag läser detta, framkommer inte om det bara är den sockrade läsken som ger denna effekt, men jag antar det.

 

Drick med måtta, både läsk och starka drycker.

 

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0