Day by day i januari

Så här ser min dag ut:

- Jag börja dagen med varmt citronvatten (ökar fettförbränningen)
- Jag yogar och mediterar

- Jag minskar på mjukt bröd, vit pasta och ris  (svårt på jobbet, men drar ner på allt även där)
- Byter ut dåligt fett mot nyttigt  (det har jag gjort i många år, men det finns alltid fallgropar)
- Äta naturlig mat utan onödiga tillsatser  (alltid hemma)
- Tänka på fördelningen av protein, kolhydrater och fett vid varje måltid

- Försöker ta bort sockret

 

Cyklar T&R dagligen till jobbet å hem.

Yogar dagligen innan jobbet och mediterar.

 

Idag fredag blev det räksallad med ägg till middag. Blev jättegott, tur jag inte är förtjust i dressing, utan jag äter helst sallad som den är-naturell.

 

Lite barn på jobbet, jättemånga är däckad i förkylning. Själv hade jag ingen röst i morse, men nu endast hes.

Mina tankar finns hos min kära syster som ligger inne och mår inge vidare. även tankar till min tappra systerdotter, för att hon trots alla motgångar är en störtskön person =) Livet är just nu kaos, i familjen snurrar just nu, sjukdommar, ogjorda operationer, lunginflammationer, fall från hög höjd (min bror) Ja, allt är bara allt för mycket. Universum, vi ber om paus och lugn.

 

Inte så mkt Xbox nu när jul/nyår är förbi. Sambon ser hocky mellan Luleå-Skellefteå, mitt hopp är Luleå så klart. Men sambon håller på motsatta laget. Suck, vad det är trist med sport...

 

Till ngt annat...

Vill berätta att sångerskan LaGaylia Frazier yogar.

Hon är 52 år och bor numera i Stockholm. Läste om henne i tidningen "nära"

 

 

 

Sport jag har stenkoll på: Vet inte ALLT om NÅGOT, men jag vet ganska mycket om yoga. Yogan får mig att vara i nuet.

Motionerar: Yoga, yoga, yoga, med lite hjälp av balett och KANSKE löpning på gymmet.

Dansar helst till: Salsa, soul ... allt utom techno.

Läser helst: Just nu Maya Angelou.

Favoritråvara: Sushi.

Favoritfärg: Blå.

Återvinner: Min vattenflaska i plast till yogan.

Favoritdjur: Katter ... små och stora.

I min dvd-spelare: ”Sex and the City”.

 

 

 

Å sen lite tankar...

Kära ni, vi kan aldrig bry oss för mycket om varandra, aldrig uppmuntra varandra för mycket. Att se och verkligen lyssna på de människor som vi har runtomkring oss är nyckeln till förståelse och mer av det skulle spara oss alla så mycket jobbiga tankar, funderingar och konflikter. Så mitt lilla råd till er är idag att kommunicera med din familj, dina vänner och kollegor. Se din omgivning och lyssna in vad den har att säga till dig.

Jo det jag vill säga är att livet är inte alltid som det ser ut. Ibland läser vi av fel signaler hos varandra och därför är samtalet det allra bästa hjälpmedlet för att få veta sanningen. Ingen är tankeläsare, fast vi ibland önskar att det var så.

 

Å så 3 tips för att finna din egen inre kärlek!

- Ha tillit. Tro på dig själv och just din egna förmåga

-Ha HOPP, När tiden är inne sker det...

- Försök hitta det perfekta som finns just nu

 

Sist men inte minst...

Dagens tänkvärda

"Det enda vi aldrig får nog av är kärleken. Och det enda vi aldrig ger nog av är kärleken."Henry Miller

 

 

Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0