gräsänka...

Idag steg jag upp 06.00 och sambon åkte till skeå på möte och utbildning imorgon. Så nu är man ensam ett dygn.
Jag yogade och gjorde 22 min meditation, skönt.
 
Som ni anar så ska jag på jobbet idag.
 
 
Idag blir det nog gryta till middag med nudlar och grönsaker mm...längtar till jag kommer hem å får sätta igång.
 
 
Glad att min kära systerdotter fick en härlig massage stund.
 
 
Vad är taktil massage egentligen och vart sitter det taktila?
Det taktila sinnet, som ligger i läderhuden, utvecklas tidigt i fosterutveckling och täcker tidigt embryot långt innan andra organsystem har börjat fungera. Det taktila sinnet innehåller receptorer för beröring, värme, kyla, smärta samt tryck och vibrationer. Hjärnan, huden och nervsystemet utvecklas ur ektodermet i det embyonala stadiet. Muskler kommer från mesodermet och matspjälkning med lever och lungor ur endodermet.
 
Taktil massage innebär en ytlig och omslutande beröring med stora varsamma grepp. Perfekt för dig som är stressad och behöver en stund för dig själv eller för dig som tycker om mjuka grepp.
 
 
Skriver mer sen.
 
Önskar er en bra dag.
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0