Tillväxten av vår själ

Acceptera lektionen. När saker inte går vår väg, något viktigare för tillväxten av vår själ är i arbete.
Det var dagens änglakort som jag drog i f.m efter att jag yogat och mediterat.
 
Att släppa taget får jag ofta veta att jag ska göra, men då jag inte riktigt vet innebörden i det är det inte så lätt. Släppa taget av vaddå? Det liv jag lever, det jobb jag har, det ställe jag bor på eller vad?? Acceptera lektionen av vad? Lätt är det inte. Många ggr är det ju så att "jag" kanske borde veta, eller mitt jag i det undermedvetna vet men det har inte kommit upp till ytan... ja, livet är ju en snårig skog, så alltid är det ngn lektion man lär sig på vägen. 
 
 
Jag fick ganska jobbig träningsvärk då jag på det nya året påbörjade mitt nya yoga pass. Men nu går det jättebra och det är jättehärligt pass. Meditationen är 11 min + min andra meditation Wahe guru som jag påbörjade i Dec som blir klar sista jan. Så 22 min meditation gör jag just nu, utöver yogapasset på 35 min.
 
 
Därför iaf blir det väldigt lite blogga på veckorna, jag hinner tyvärr inte. Jobbar ju nu efter nytt schema, så jag har ganska sena tider.
 
I måndags hade vi utbildningsdag på vår pedagogiska dokumentation, vilket var jättebra. Det känns lite som om vår kursledare har diskuterat en aning med chefen, låter lite så på henne nu. Hur menar jag? tja, det är ju bara mina egna reflexioner, så jag vet ju inget. Men i måndags då vi var på förskolan och gick igenom lokalerna och sen samlades, så tyckte hon lite skarpt att även fredagar jobbas till 17.00... ja, ingen idé att förklara närmare, men nya schemat är lagt så att 5 delar på alla sena tider på fredagar om man inte är förskollärare. Vi är 14 som jobbar. Vi 5 som då fått alla sena tider tycker väl inte det är jätte rättvist...precis.
 
Övrigt har veckan knogas på, fick ut min friskvårdstimme på tisdagar, så jag då hade jag en massage kund på kvällen. annars är det sena kvällar, middag lite tv å sova som står på veckoagendan.
 
Jag tittar in på några bloggsidor som jag följer under veckorna, men hinner inte sitta och skriva så mkt själv.
 
Pratade med systerdotter om min Novell som finns under mina texter här på min bloggsida. Jag tog död på flickan My, men får nog tänka om...så jag hoppas det snart finns tid att "gör om-gör rätt" på denna. Skriva är ju ett skönt sätt att koppla av på.
 
Idag är det lördag, så jag ska promenera bort till Kalles kiosk och lämna in tipset på DD/V75 idag. Min syster brukar göra detta men skulle på annat så hon hann inte. Jag har lite dåligt med pengar just nu, men vann på trisslott efter jul som jag ska lämna in, då får jag lite pengar där. Gick på tok för mkt pengar då jag körde till Luleå då Mor var sjuk, samt att sonen fick låna då han i sin tur fick så lite ersättning för dec iom helgdagarna.
 
Övrigt blir det två massagekunder och en klippning av svärfar idag. så vila hade ju varit efterlängtat, men det väljer jag ju själv förståss. Så ingen att skylla på än mig!
 
 
Mitt nyårslöfte jag gav till mig själv är att dra ner på socker så jag kan bli sockerfri mitt sötberoende. Det går si och så, men kämpar mot mitt begär varje dag. Finns ju frestelser precis överallt och så har jag en sambo som skulle göra desamma, som mitt löfte. Men han köper gärna hem slisk och choklad, smågodis...hur lätt är det på en skala att sitta brevid då han mumsar, istället för att hålla igen? Så igår trillade jag dit på 5 lösgodisar. suck!
I måndags var det kladdkaka med grädde som chefen gjort och i onsdags vart det en blåbärsmuffin som en annan avd bakat å bjöd på. Ja, men det är lika bra att se mitt mönster, annars kan jag inte bli kvitt det.
 
Jag har dock gett mig själv dispans 1 gång i månaden, då det kan vara ok med mörk 77-80% choklad, vid min mens veckan. Annars är risken stor att hormonerna får spunk och slår ner ngn stackare...pga begär av choklad.
 
Min strävan är ju att dra ner på kolhydrater, äta mkt grönt (vilket jag gör) för grönt älskar jag. däremot älskar jag även potatis, så jag ska dra ner på det intaget, pasta blir det sällan likaså ris, så det är potatisen jag inte kan låta bli. =) Men lite får man ju äta iaf. =D
Har mkt bra recept, men återigen så är det just detta med tiden som är knepig. Men nu när vi får nya köket i personalrummet kan jag ta med mig vettigare mat än det vi får på förskolan, alla dessa halvfabrikat min mage inte tål. samt allt socker som är i maten.
 
 
Det är otroligt vackert ute, kanske tar jag med mig kameran då jag ska gå till kalles...
 
 
 
 Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra...kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0