Shopping för dagen

Jag har nätshoppat lite åt mig själv. Så igår hämtade jag ut paket, där jag hade beställt min hatt. Tyvärr var den inte vad jag hoppades, men den var på rea så det sved inte så mkt. En blus kom också. Sen skickade jag tillbaka en annan blus och en typ av body, för dessa var inte alls bra på mig.
 
Idag kom ett nytt paket, med platta svarta läderskor, fina. Och ett par nya jeans. Konstigt med jeans, svårt att finna några snygga som sitter bra, men jag behåller dessa, kanske inte super jeansen, men bra som vardagsbralla helt enkelt.
 
 
Fick ju även skor av syster då jag var i Halmstad, varför? Jo, för hon är sån, supersnäll.
 
Lite bilder på skor å byxa...ser ju inte så bra, då jag har svårt att ta bilder på mig själv, har ingen stor spegel.
 
 
Jeans ur dagens paket samt skorna jag fått av syrran. Det var nämligen 70% rabatt på skorna, och jag tyckte dom var fina men nämndes inte köpa skor för då behövde jag köpa nya arbetsskor, dvs ansåg inte ha råd med dessa oxå. Syrran köpte dom då åt mig istället, den luringen. Jag trodde hon köpte dom åt sig själv å blev gode paff då hon så gav dom till mig i affären =) Så busig kan hon vara.
 
 
Byxorna är lite för långa, men på denna bild, när jag dragit upp byxbenet ovanför skon ser dom korta ut =)
 
 
Den högra foten trivs inte fullt ut i skon, men känslan är att jag inte får ner foten ordentligt. Säkert ngt som går till sig vid användning...hoppas jag.
 
 
Övrigt så har jag jobbat idag, 4 timmar 7-11 vilket kändes bara bra. Känns det så här bra, så behöver jag nog inte ha hela sjukskrivningstiden halvtid tom 31 maj, skulle jag tro (hoppas jag på)
 
 
Idag hade vi även fått hem paket från IKEA. Jag ville så gärna ha ett s.k tvättskåp, å när sambon fick se det höll han faktiskt med mig å beställde ett.
 
Kommer att bli bra i tvättstugan
 
Sen köpte gubben även två rullvagnar som han vill ha i garaget, avlastningsbord, typ.
 
  Dessa två blir nog fina där. Vi ska nog betsa båda mörka.
 
 
 
Onsdag beger jag mig mest troligt ner till kusten. Blir mindre stressigt än att bara åka lörd-sönd. Nu blir det onsdag e.m - fredag f.m jobbar sent och stänger på fredag.
 
 
Dagens middag blir;
 
Receptet/Rostade rotfrukter,
4-6 portioner

6 potatisar av fast sort
1/4 kålrot
1/4 rotselleri
2 stora morötter
4 små palsternackor
1/3 purjolök
5 msk vitlöksolja (se nedan) salt och peppar efter smak    .

Gör så här: 1. Sätt på ugnen på 220 grader. 2. Skala kålrot och rotselleri med skalkniv. Skala potatis, palsternackor och morot med potatisskalaren. 3. Skölj purjolöken. Dela allt i kuber på ca två cm. 4. Blanda grönsakerna med oljan i en ugnsfast form (långpannan om du lagar till fler) eller en stor stekpanna. 5. Rosta i ca 30 minuter, provsmaka och rosta ev. längre.

 
Med fisk...

2 port

2 bitar torskrygg à 150 g

salt, peppar
2 tsk svarta sesamfrön
½ msk rapsolja

 

Salta och peppra fiskbitarna och vänd dem i sesamfrön. Stek i oljan på medelvärme ca 3 min/sida.
Eller gör som jag, dela den i bitar och stek den i ugnen 10 min på 200 gr.

 

Mums!

 

 

 
 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0