Glad för Jay Smith

Nu satsar ”Idol”-vinnaren i stället på Jay Smith & The Reservoir Dogs. Bandet Von Benzo ligger på is.

– Det här är mer blues­inriktat än hårdrock, det är en blandning av funk, blues, pop och country. Vi skippar söndriga byxor och uppträder i kostym i stället, säger sångaren Jay Smith till Aftonbladet.

Han vill inte säga att han har ”blivit vuxen”, men:

– Man kan säga så här: Jag är 32, det är inte lika kul att skrika på saker man var förbannad på när man var 18 längre. Med det här projektet vill vi få folk att dansa.

Jay Smith & The Reservoir Dogs premiärspelade inför publik för första gången i Landskrona förra helgen.

– Med det här projektet vill vi att folk ska dansa när vi spelar. Fem minuter innan vi gick upp på scenen var jag nervös. Tänk om folk inte gillar det? säger Jay. Men folk var glada, dansade och vrålade.

 

Jag blir så glad för Jay Smith. Jag hoppas att han känner publikens stöd i hans nya val av både framträdande och musikval.

Ibland behöver man gå vidare och jag tycker Jay gjort ett bra val att ta ett kliv till, även om Von Benzo varit en del av karriären och hans liv var det möjligen dags att fortsätta på egen hand. Jay har en sådan otroligt härlig sångröst, så att inte utnyttja den till mer än hårdrock vore nästan skamligt.

 

Är gott att höra att han nu satsar på en bredare musik, alla Idol fans blir nog otroligt glada. Även om han är duktig som hårdrockare så har han betydligt mer att ge. Samt att bryta från det gamla är ett sätt att växa och möjligen lämna det trasigare livet bakom sig för nya mål och satsningar.

 

Heja Jay! Tror definitivt på dig.

 

Hittade en superfin bild på min Idol Jay Smith.

Lånar den och lägger upp den här.

 
Tror inte Jay vet vilken karisma han har.
 
Trots drogproblem, är han för mig en röst som jag absolut älskar att lyssna på.
 
 
Hittade två recentioner ang spelningen Jay hade med nya bandet. Personlig hoppas jag att Jay ska känna sig gladare och mer nöjd då de blivit varmare i kläderna.
 

Rockbladet:

 http://www.rockbladet.se/2013/09/festival-helldorado-rockfest-2013-79/

och Rocksverige:

http://rocksverige.zitiz.se/2013/09/10/helldorado-jay-smith–the-reservoir-dogs__72732

 

Och avslutningsvis:

Fin intervju i Skånskan

http://www.skanskan.se/article/20130920/NOJE/130929944/1007/-/jay-smith-har-bytt-rock-mot-blues-

 
 
Här får iaf jag svaret, Jay provar sig fram och hittar sin musik. Detta tar tid och bara att hoppas att skivan, trots spretighet låter bra. Jo, jag ska definitivt köpa den.
 
 
Bilden från intervjun i Skånskan
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0