yoga livet

Sakta, sakta ser jag en skillnad på min kropp. Jag har varit jätteduktig (då ingen annan säger det) så ger jag mig själv lite beröm nu. För genom 5:2 dieten och att jag yogar ett rätt tufft pass varje morgon börjar kroppen lixom strama upp sig.
 
Jag tror inte det syns så mkt för utomstående, men jag känner det, på kläder och då jag yogar att kroppen är mer följsam, starkare och jag känner mig inte lika degig. (den jobbiga våren fick mig ur balans, och yogan fick vara på vänt)
 
 
Min största önska vore att min axel blev bra och att jag kunde ha yoga kurser igen. Även om Arjeplog är litet, hoppas jag att de så småningom vågar prova på att yoga. Men jag har förstått att religiösa personer ser yogan som ett hot istället för att ta den till sig som den är i västvärlden.
 
 
Universum finns för oss alla, oavsett religion. Men tydligen känner många att det blir som ett "lag" att man måste välja sida eller hamna i utanförskapet...
Jag tror inte att alla religiösa människor är rädda, men det finns människor som skrämmer andra genom olika argument. Att yogan är farlig, man hamnar i psykoser mm. Men yogan är inget sånt alls. Men visst finns det säkert sköra människor som oavsett om de yogar eller går till kyrkan kan hamna i psykos, då för att de mår dåligt och kontakten med sina rädslor, sitt inre förflutna gör att de gömmer sig i psykos istället.
 
 
Om man kunde, så skulle jag önska att man var tvungen att prova på yoga några gånger för att få möjligheten att känna den inuti sin kropp.
 
Yoga är ingen tävling, varken mot någon annan eller mot kyrkan
Man övar tålamod och balans
Och även humor
Man kan yoga tillsammans med familjen, du kan få dina bästa stunder med ditt barn på yogamattan, var lekfull.
 
Bättre med 10 minuter yoga, ladda ditt batteri än ingen yoga alls.
Kom ihåg att yoga inte bara är olika positioner, det finns många sätt att öva yoga på.
Reflektera över vad yoga är för just dig?
 
 
Vill du hjälpa ditt barn att koncentrera sig - prova yoga tillsammans
du förbättrar eran rörlighet, fördjupar eran kontakt, er relation
Hitta focus och ditt inre lugn
 
 
Yoga är ett genomtänkt och skonsamt sätt att minimera och förebygga skador. En mjuk kropp är mer förberedd.
Yogan gör oss skärpta och närvarande
Du blir stark av att yoga, att småmuskler som vi behöver använda och det förbättrar koordinationsförmågan
yoga kan vara ett komplement till all form av idrott
Det är också kul, roligt att yoga
 
 
Även om man här i Arjeplog inte hunnit lika långt i tankarna på yoga som i övriga Sverige/världen, så frågar fler och fler efter att få möjligheten att även yoga då de åker på semester.
Yogan är så otroligt bra för vår kropp, som egentligen är gjord för att röras och utmanas.
Kyrkan ger dig ro på ett sätt, men yoga ger ro i både kropp och själ samt sinne.
 
 
Tänkvärt; Det är viktigt att komma på vad som gör dig lycklig och göra det!
 
 
Drömtips;
 
Om du vill ngt (försök ringa in vad just det är för dig) Satsa då 100 % på det
Focusera på det positiva. Det du focuserar attraherar du och världen är full av möjligheter
Ta aktiva steg (ingen annan tar de åt dig) för att just din dröm ska bli verklighet.
 
Saprema betyder "med kärlek"
 
 
Yogan gör dig även mer innerlig med din partner. Att ha koll på andningen är toppen för ditt sexliv. Många tjejer/kvinnor vågar inte andas ordentligt. Men om man lär sig andas och vågar andas utan att tänka på annat än njutningen vid sex, kommer sexlivet att blomstra.
 
Yogan gör dig även mer kroppsmedveten, du lär känna din kropp och då vet du även vilka dina njutningspunkter är.
 
 
 
Olika yoga positioner.
 
 
 
 
Är det inte dags att vända skutan?
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0