Kusten 220214

Är vid kusten och hälsar på mina nära och kära. Har hunnit massor.
Körde ner torsdag e.m/kväll. Gick kanon bra, dock aningen trött då jag vaknade 04.00 onsdagsnatt mot torsdag.
 
Jobbade till 15.00, handlade en kycklingklubba och hem å åt denna. På förskolan var det tomatsoppa med pasta! INTE gott. Men chefen tyckte, gnäll inte, ta med egen mat om du vill äta.
 
-Ja, jag får börja göra så, ha en reserv portion i frysen vid dålig lunch. Reflexion är ju, de barn som äter detsamma som jag får, dvs veg mat... dom får kanske inte i sig ngt då maten inte är bra?! Ja, så kan det ju vara.
Iaf kom hem, tog en dusch, packade kläder, grejjor, in i bilen och körde vid 16.50.
Jag mötte två renar och en älgkalv, ca 2 år skulle jag tro. Han stod precis rakt mot mig, så först trodde jag det bara var en lång person som var ute och gick, sen vände han på huvudet och det var dags att bromsa.
Han sprang naturligtvis över vägen, istället för att hoppa ner i diket.
 
Framme vid 19.45 och vädret var ok. Mor tog emot med en kopp te och en macka. Så dagens matintag vart otroligt torftigt.
 
Hade tagit med mig Chanti, min katt. Tänkte det skulle vara kul att hon fick träffa Mors kisse Kurre. Tyvärr har min primadonna mest fräst åt den gudomligt söta kisse som min Mor fått av mig =)
 
Fredag; Steg upp 06.15 och kl. 10.00 kom Systerson Fredrig med sina fina pojkar, Kid och Lion. Jättekul att träffa dom, gav dom en del paket eftersom jag inte träffat dom sen i dec. Fredriks ex Sofia var också med, å dom åkte igen 11.30. Tyvärr fick Fredrik böter, 500 kr. Jag gav honom pengar till den, då han nu är mellan jobb.
 
Åkte sen till storheden, gjorde några ärenden, in till stan å träffade Maria, för att köpa Vitlökssaft som ska vara bra för magen.
Hem å lagade go middag. Syster A-S kom samt Magnus å Sofia. Trevligt.
 
Sonen och hans sambo var givetvis med nästan hela dagen =)
 
Sen då alla gått, satt jag och Mor å pratade lite gammal historia om hennes föräldrar mfl, vilka som dött i hjärtinfarkt mm (bra att veta, när jag nu haft högt blodtryck) Min Morfar dog i 40 års åldern, min moster samt min farbror dog också av hjärtinfarkt i tidig ålder, dvs runt 50.
 
Lördag; vi vaknade återigen tidigt, 06.30 klev vi upp. Jag och Mor gjorde vår dagens dubbel (v75) SDpelade för 360 och vinsten blev 139,60 så vi gick lite back...igen.
 
Jag gjorde köttgryta åt sonen så dom har lite hemlagad mat i veckan. Sen åkte vi till storheden å där köpte jag kattmat, samt kudde åt sambon. Köpte även en ny matta under v-rumsbordet i fusk djurhud.
Jag köpte även ett knivset till min Mor, då hon har så dåliga knivar.
Present åt systerson Johnny, en stor kokbok. Så köpte vi tre plastblommor åt Sofia (Magnus) samt en låda geicha choklad. Gick till hennes jobb och sjöng för henne, hon var dock inte så impad av vårt tilltag och blev generad. Men lite glad också, tror jag.
Vi köpte henne även en mysig pläd från mig som jag tror Mor ville vara med på?
 
hem en sväng till Mor och sen då Johnny kom hem, åkte jag å sonen dit och tittade påhans nya katt, den var såååå fin å helcool. Norsk skogskatt och han tror ragdoll blandning.
Vi satt där å fikade en dryg timme, sen hem å åt mat. Litar dock inte riktigt på min Mor, hon tycker lite så, att om jag inte vet om hon slänger i en skvätt vanlig grädde (dvs ej laktosfri) så märker inte min mage det om jag inget får veta! Jag har både mått illa och är dålig i min mage i kväll. Ngt har jag ätit som jag inte ska iaf.
 
Då vi ätit med son å hans sambo gick Mor å vilade omgång 2, och jag diskade och städade undan efter matlagning å matätandet. Son med sambo gick hem till sitt, då de hade tvättstuga.
 
Jag och Mor åkte sen till Magnus å grattade Sofia på hennes 31 års dag. Sjöng igen, men inte impad nu heller... konstigt.
Vi fikade lite även där. For sen hem och lyssnade på Mello, men Mor är så arg åt låtarna som hon tycker är så dåliga. Så vi spelade yatzy istället.
Sonen kom över en stund och vi spelade ytterligare yatzy och sen chikago. Mor vann... gjorde henne mkt glad, trots att hon inte riktigt hade koll på hur många kort hon hade...hela tiden. =)
 
Imorgon ska jag hem, åker nog runt 12. ska förbi systerdotter på Sunderbyn igen, var dit även fredag en dryg timme innan vi for in till stan.
Handlade lite åt henne.
 
Nu är det kväll å jag å Chanti ska sova i Mors sovrum. Chanti å Kurre har inte kunnat bli vänner, av ngn anledning?
 
 
 Bilder på vistelsen kommer sen...
 
 
 

 Good night!  Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0