sjuttonde- nittonde juni

Nu är det bara att blicka vidare och till nykokt färskpotatis, sill, knäckebröd och ost. Snart är det äntligen midsommar.
Idag har jag så fyllt 50 + igen =) dessa födelsedagar som rullar på år efter år.
 
Imorse steg jag så upp 06.20 och började med en snabb yoga och sen satte jag igång med sambons matback, sen gjorde jag svampsås, och tog fram kycklingfilé och fläskfilé för middagen idag. Jag tinade dessa, fräste en stekyta och kryddade dessa så sambon bara hade att värma det i ugnen sen på e.m då jag slutade 17.00
Han fick slänga in klyftpotatis och göra oss en god sallad.
 
Så svärfar hämtade mig kl.17.00 och då jag kom hem var det bara att värma sås då allt annat var klart. Vi åt och det smakade jättebra. Sen vispade jag grädde till kladdkakan vi åt till kaffe å teet.
 
Mor, syster Å samt bror S ringde. Syster A-S skickade både ett grattiskort och ett mess (tack)
Sonen å hans sambo skickade mess, honom ringde jag och han sjöng för mig =) go kille jag har.
 
Av svärfar fick jag 500 kr, vilket passade bra då jag nu köpt mig kängor för att gå på fjället.
 
Av min otroligt givmilda sambo fick jag allt jag önskat mig, vilket var överväldigande.
Fick en Canon kamera med kamera väska, en ny Nexus 4 mobiltelefon, och Irich coffé glas
 
 
 
 
 
Canon kamera
 
 
 
 
 
 
 
 Barista kaffeglas/  Irich coffé glas
 
 
Idag torsdag skulle jag haft en massage, men min massagekund kom inte och meddelade inget heller, vilket inte är bra. Jag förbereder rum, tänder ljus och fixar en halvtimme innan, ställer in mig och förbereder helt enkelt. sen idag väntade jag även en halvtimme på att kunden skulle komma. Jag kan ju inte göra så mkt, förrän det gått en viss tid eller jag fått svar på messet då jag skrivit och frågat. 1,5 tim efter sin tid messade hon att hon glömt höra av sig pga jobbet. Men, men.
 
 
Idag har jag varit ledig, åkte å köpte en blomma till chefen från oss kollegor, samt diktade henne en dikt.
Var förbi på jobbet med den och åt en bit tårta.
 
Sen handlade jag inför midsommar och åkte sen hem. Städat lite och lagat mat.
17.30 hämtade jag sonen å hans sambo och väl hemma bjöd jag då på mat.
 
Fick en flaska Doolis likör av son+ sambon, ett armband, duschtvål + skrubb duk.
 
 
 
se lite film nu och surr.
 
 
 
 
 
 
Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0