my brain kaos x 2

Idag vaknade jag med huvudvärk, känns iaf som om det är ett tag sen. Men blev hemma idag och har tagit det lugnt. Dock åker tankarna bergodalbana inuti min knopp vilket gör att allt känns aningen tungt just nu.
 
Svårigheten är nog att få ett grepp om det som sker.
Vet att de som läser min blogg inte riktigt vet vad jag menar och det är svårt att förklara då jag inte vill lämna ut någon på fel sätt.
 
Men ett är då säkert, det är inte helt lätt att få hjälp då man behöver detta, då lagar och paragrafer inte hjälper utan snarare stjälper.
 
Om livet runtikring kan uppfattas som mer eller mindre kaos, om det är svårt att hålla ordning och rent omkring sig och att trivas i sitt eget kaos och den miljö man skapar. Men så expanderar kaoset ytterligare med nyheter som ytterligare med något som egentligen kanske inte var meningen skulle ske.
Hur tas det emot av omvärden? Hur löser och fixar man det som troligen är svårt att fixa, från början?
 
Hur kan man få hjälp att överbygga och förutse nästa del? Ja, livet sätter ens liv på underliga vägar och jag vet inte riktigt vad det kommer att bli av det hela.
 
Vi tar en dag i taget å ser vart det bär hän...
 
Torsdag åter till jobbet och hoppas huvudvärken ger sig så småningom.
 
Vilket inlägg. Men ni förstår att huvudet är för fullt av orediga, oroliga, knepiga och så vidare tankar.
Mediterade igår, men svårt att lämna tankarna och svårt att finna ro.
 
 
 
 
 
  Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0