Weekend i hälsans tecken

Idag lördag är det alltså Folkhälsodagen. Är glad att folkhälsorådet tagit in den fysiska biten igen, och inte enbart blicka till kulturen.
 
Som jag lagt upp innan finns det ett program för denna helg.
Själ ska jag hålla i och leda Kundaliniyogan på Medan kl. 14.00
 
 
Min tanke idag var ju att sumba 10.30 men efter onsdagens sumba diss är jag inte längre sugen på detta.
Däremot kanske jag provar på core på söndag 10.30 och får se vad det kan erbjuda mig.
 
 
Träning ska vara KUL, annars tappar jag lusten. Så jag hoppas ju att många vågar komma på yogan och tar sig dit och prova på.
Du som bor i Arjeplog...Du kommer väl?
 
 
Har kokat yogite och tar med för alla att prova på smaken av det goda teet.
 
 
Igår var sambon ute och åt med jobbet så efter jobbet var jag ensam hemma. Gjorde mig lite mat, sen sjönk jag djupt ner i soffan och bara dumstirrade Tv. Att jobba till 18.00 är inte jättelänge, men det känns som om helgen blir så vansinnigt kort =(
 

 
 5 tips - så ska du träna
 

1. Studier visar att fysisk aktivitet hjälper mot långvarig smärta som ryggbesvär, whiplashskador, nackvärk, fibromyalgi och reumatism. Om du är otränad och lider av smärta är regelbundna promenader något som de flesta kan börja med.

 

2. Lyssna på din kropp och känn efter vad den klarar av. Ta hjälp av sjukgymnast.

 

3. Utöka träningen successivt efter förmåga. Jogging, cykling, powervalk eller simning är bra konditionsträning. Styrketräning är effektivt vid smärta.

 

4. Vill du prova yoga mot smärta – välj en lugn och mjuk meditativ yoga. Yoga 1–2 gånger i veckan. Du märker skillnad efter fem–sex veckor.

 

5. För dig som är frisk och vill förebygga sjukdomar rekommenderas konditionsträning tre gånger i veckan och styrketräning/yoga två gånger.

 

 

 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 

Kommentarer
Postat av: Tittut

Jag hade t.o.m skrivit en kom-ihåg-lapp (yoga på Medan lördag kl 14), som jag satte på kylskåpsdörren..... men inte 17 kollade jag på den, så därför uteblev jag.

Svar: Hej!Ok, synd. Det var ändå 8 per där. Mkt trevligt och dom verkade gilla det lugna tempot.
Eva

2014-11-08 @ 16:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0