Blandade ingredienser

Var ju till Luleå förra veckan och kom hem söndag kväll, påbörjade mitt nya schema på måndagen.
 
 
Iaf så var jag till min vän Maria (din egen stund) i Luleå på massage och tog mig en massagemix. Först lite klassisk massage och ovanpå det lite taktil massage =) Åh så skönt ont det gjorde. Jag hade mycket spänningar i mina muskler och det var verkligen behövligt. Så gjorde hon även en ansiktsmassage där hon masserade lite hårdare än en vanlig ansiktsmassage =) jäsiken vad det kändes. Var hos henne 2 timmar och vi pratade väl 20 min av den tiden, övrigt var behandling.
 
Sen körde jag så till Mor som lagade palt till middag. Sonen å flickvän samt syster kom och åt. sen vart det en lugn kväll. Fredag blev det till att ranta, å så hade vi kräftmiddag på kvällen.
 
 
Vi var även förbi Magnus och tittade på nya huset. Blir nog strålande =) Såg bra ut redan nu. Systerdotter L tog sig kraft att följa en stund och åt även kräftor med oss sen. Kul, men jag var lite orolig hur hennes mage skulle klara all gluten. dvs paj å bröd till kräftorna. Hon mådde nämligen inte toppen, utan hade feber och det var lite oroande.
 
 
Lördag hade jag tänkt hjälpa Mor tvätta bilen, för hon så gärna ville få detta gjort. Men systerdotter var riktigt dålig så jag körde in henne till Sunderby sjukhus. Där fick hon stanna och de tog prover, blododlingar, kollade värden mm. Och självklart blev hon kvar och inlagd. Åkte därifrån och hämtade ett paket till henne, åkte sen å hämta sonen å Malin å de följde med hem till L och vi städade lite hastigt hos henne och slängde sopor så det inte skulle börja lukta.
 
Lämnade även lite mat jag köpt till henne på fredagen i hennes frys.
 
Åkte en sväng till sjukhuset och pratade lite. Hon mådde inget vidare. Dom hade upptäckt varblåsor el dyl, dessa behövde komma ut. Så de pratade dränering, men det hann spricka upp ett sår där det kom ut blod och var. Jag är glad att hon var på sjukhuset annars hade jag blitt galet orolig och rädd.
 
 
På lördagkväll åkte jag på bio med R&M och vi såg Guardians of the Galaxy. Jag hade inga förväntningar alls för jag visste knappt vad vi skulle se =) Ville bara umgås med dom.
Äventyraren Peter Quill förlorar sin mamma då han är ung. Blir upplockad av ett rymdskepp utanför sjukhuset och sen får man se honom som vuxen.
 
 
Äventyraren Peter Quill, nu med alias Star-Lord är alltså i färd med att stjäla en mystisk men värdefull ”sfär”, när han inser att dess värde är långt större än han anat. Plötsligt finner Quill sig ofrivilligt i sällskap med tre andra äventyrare, tvättbjörnskrigaren Rocket Raccoon (Bradley Cooper), grönhudade Gamora (Zoe Saldana) och fåordige trädmannen Groot (Vin Diesel). På mellanlandning i ett högsäkerhetsfängelse får de även sällskap av muskelknippet Drax (Dave Bautista). Den osannolika skaran antihjältar måste nu skydda sfären från de ondskefulla skurkarna Ronan och Thanos, vilket givetvis involverar en mängd långa och fartfyllda jaktscener.
 
 
Jag tyckte filmen var sevärd och med en del höjdpunkter. Kanske inte bland de bästa jag sett, men tyckte den var bra och fick inte träsmak i rumpan eller ens somnade trots att jag var mkt trött. Att Vin Diesel var rösten till Groot kan kännas meningslöst då trädet inte sa så mkt, å vem som helst hade kunnat vara ett träd =)
 
Men tre getingar av fem får den av mig. Lite av star wars över den =)
 
 
Nostalgi musik för oss lite äldre.
 
=)
 
 
Söndag åkte jag först på föreläsning med Janesh Vaidya om Ayurveda, eller kunskapen om livet (ayur: kunskap, veda:liv), är en indisk läkekonst med tusenåriga anor från den vediska kulturen. I ayurveda är åtgärder för att bibehålla en god hälsa väl så viktiga som att bota och lindra sjukdomar. 

 

För att upprätthålla ett gott kroppsligt och mentalt välbefinnande krävs att vi lever hälsosamt under livets olika faser, så att en balans infinner sig mellan våra elementära energier. Det är när balansen mellan dessa energier rubbas som vi riskerar att drabbas av sjukdom  och ohälsa.

 

Jättebra föreläsning. Köpte mig och systerdotter var sin bok =) Kan vi behöva.

 

Bok; Ayurveda för ditt sinne är en annorlunda självhjälpsbok som utgår från den flertusenåriga indiska läkekonsten och livsfilosofin ayurveda. Fick betala 200 kr per bok, insåg sen att jag kunde fått den billigare om jag skickat efter den. Men jag fick den signerad nu =) av honom Janesh Vaidya

 

Genom  enkla men effektiva övningar av ayurvedaläkaren Janesh Vaidya  lär vi oss att arbeta med våra chakran, styra våra tankar, och få distans till tillvaron istället för att fastna i negativa tankemönster. Meditationsövningarna hjälper oss såväl att utveckla vårt inre som att hantera våra relationer med andra.

 

 

 

 
 
 

 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0