Nästan Snö

Jag var upp på Galtispouda under måndag med 4-5 åringarna på utflykt. Vi stannade vid stugan, dvs inte ända upp på toppen. Men vi började vistelsen där med att gå den sista biten upp på toppen.
 
Vi hade en bra dag, med motion, upptäckter, lite lekar, mullegympa och mulle meck kom på besök, lite bergsklättring mm.
 
Vädret var skiftande allt från strålande sol, till hagel i massor och lite snöoväder, blåst och åter sol.
 
Tror alla var nöjda och trötta då vi kom tillbaka.
 
 
Det vita är alltså snö =)
 
 
Utsikt GaltisPouda, Arjeplog
 
Natten till tisdag hade vi -8 grader kallt å mina fina blommor frös obarmhärtigt ihjäl. Så thats it.
 
Vaknade tisdag morgon med en jobbig huvudvärk, så jag var tvungen att vara kvar hemma. Vi skulle åkta med 3-åringarna och gjort samma sväng till Galtispouda, men trots tabletter, massage, linement gav sig inte min huvudvärk och runt 10.30 slog migränen till, med kräkningar, magvred mm Låg medvetslös mellan attackerna, och vid 16.30 steg jag upp... och la mig i soffan. Åt med sambon, men då kom det upp igen. Så det var bara att inse att det inte skulle bli jobb idag onsdag heller.
Vaknade idag onsdag med...huvudvärk, men tack och lov har dagen bara innehållit huvudvärk, dock en jobbig variant men jag har sluppit migränen idag. Jag mår helt enkelt inget vidare just nu. =(
 
Jag har försökt yoga idag, men avslutade och gjorde en liggande meditation istället.
 
 
Ja, nu är det iaf obönhörligt dags för vintern =( Bara att sitta och vänta in det kalla och kyliga vinterhalvåret.
Suck.
 
Var det ngn som sa Tv soffa? Det lät bra... drar mig genast ditåt och lägger huvudet på en skön kudde med en tekopp på bordet och min sköna filt om axlarna.
 
Har idag anmält mig och börjar om med 5:2 dieten genom en nätsaijt, behöver komma igång igen. Och kanske har kollegorna nappat på gångtävlingen som startar den 30/9 =)
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0