Semester swich

Har varit till kusten och snozat och hållt, bytt blöja och gosat med barnbarnet Nemi 9 dagar. Åh så underbart fin liten tjej sonen och hustru fått. Mkt hår som sin far och väldigt lugn. (kanske inte som sin far som hade kolik och högljutt talade om att han kommit till världen)
Fler bilder kommer då jag tittat på dessa i kameran.
 
Hur bör man vara som farmor/mormor

DE BÖR...

  • Beundra sina barnbarn.
  • Stötta och uppmuntra föräldrarna.
  • Respektera
  • Ha någorlunda koll på dagens trender kring barnuppfostran och omvårdnad.
  • Vara ärliga med vilken hjälp de vill och kan ställa upp med.
  • Säga ifrån om de känner sig utnyttjade eller negligerade.
  • Vara engagerade och gärna avlasta ibland
  • Ge goda råd om det efterfrågas
 
 
 
Sonen och jag har organiserat och slängt en hel del, packat och fixat med tvätt mm.
Åker tillbaka nästa vecka, men imorgon hämtar jag nyckeln till lägenheten för att se hur denna ser ut. =) Det behövdes ju tapeter så jag får se vad som är sagt och vad som blir gjort.
 
Köpte på beställning av sambon kettle bells, orkade knappt sätta de i vagnen. =)
Nu ska här tränas
 
 
Jag och Mor försökte göra en Budapestrulle. Men den blev inte så fluffig som jag önskade mig, å jag var nog för snabb att sätta på grädden. Mor spritzade ut marängen men den blev inte nog bred, den blev lite för "lång" så det kan också vara orsaken till att den inte blev fluffig?? Smaken, jo den var bra.
 
Lördagkväll satt jag och Mor uppe och tittade på Bodentravet, midnattsols loppet. Vi vann lite och skålade i en likör =) gott och trevligt men vi var väldigt trötta.
 
Hälsat på systerdotter på sjukhuset och helt otroligt har hon fått ligga på akutavd i över en vecka. Skulle även få göra en koloskopi och fastade, sen blev den inte av...Dessa läkare!! Vilken otroligt dåligt fungerande sjukvård vi har i Norrbotten.
Idag skrevs hon ut, då de inte klarar av att göra ngt vettigt. Förhoppningarna ligger ju på Uppsala nu.
 
Inte värt att ha för höga förväntningar, men kan det bli sämre??
 
 
Nä, nu ska jag snoza kudde då jag lämnat mitt barnbarn i vården av sina duktiga föräldrar, men jag saknar det lilla pyret redan =)
 
 
Bilder mm blir imorgon på min födelsedag... fira, näää...blir bara äldre.
 
Johnny, min systerson var till Mor å åt tårta med oss och sa så käckt att det nu var dags att klippa mig, permanenta håret och bli en riktig farmor =D   tok...
 
 
 
 

Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0