En orolig väntan

 
Idag har Chanti legat under garderoben i gästrummet större delen av dagen. Där är inte speciellt skönt, men hon drar sig undan. Fick leta länge innan jag fann henne där. Eller det var till slut sambon som hittade henne där.
 
Vi har låtit henne vara ifred, men jag har tittat till henne regelbundet. Min största oro är att jag inte har hunnit i tid, att hon skulle ligga där och ...ja... nä, jag har försökt vara positiv.
 
Jag drog ett änglakort om Chanti och fick svaret att Universum jobbar för mig, ha tillit. Det gav mig ett visst hopp.
 
Runt 18.30 gav jag henne den andra dosen medicin, men nu gick det inte lika lätt. Hon ville inte alls ha medicin i munnen, men det gick.
Hon kom då in i köket och jag smulade lite kattgodis åt henne som hon faktiskt åt. Gav henne lite laktosfri grädde som hon drack ngn klunk av. Sen gick hon på kattlådan, bra. Och satte sig därefter på köksbordet. Nu har hon åter lagt sig under garderoben, men jag hann lägga dit en filt åt henne. Hon mår verkligen inte bra min kisse.
 
 
Messade jobbet och fick ta en semesterdag imorgon.
 
Jag har tapetserat idag för att tänka på annat och Sonen med familj har varit här. Lånade Nemi ngn extra timme för att rå om henne och slippa oroa mig så våldsamt.
Tapetseringen gick bra. Malin har målat idag också, och jag tror det blir riktigt fint. Måste dock lacka på tapeten för att stärka den, då det ska vara en sänggavel.
 
 
Nemi var sitt vanliga glada jag, men hon var väldigt trött runt 17.30, så istället för att lägga henne här körde jag hem guldklimpen i bil, då vi hade -20 grader kallt, vilket inte är bra för hennes små lungor att andas in.
 
Nu ska jag snart försöka lägga mig att sova, då jag sov väldigt oroligt och dåligt inatt. Så jag tror jag tar hjälp av en insomningstablett för att kunna koppla av.
 
 
 
 
 
Min fina kisse.
 
 
 
 Hoppas på goda besked imorgon. Alla ni, håll en tumme för min älsklings kisse...
 
 
En bön till kattuniverum
 
Stora KattUniversum, 
du som ser till alla oss små katter: 
Värm oss som fryser, trösta oss som sörjer. 
Led oss som inte hör eller ser 
och hjälp oss hitta kattmat, vi som hungrar! 
Låt oss hitta snälla hem, vi som söker… 

Ge läkedom och frid till mig nu och dem alla som är sjuka,
trötta eller till dem som är på väg till Din Bro! 
Men ta mig inte ännu, stora du
Min matte är långt ifrån redo

Och när vi lägger oss ned för att sova, 
svep din Mjuka Svans om oss och låt oss vila trygga,
 i Ditt Namn, ge oss ro! 
 Mjau på det!
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh så söööt kisse , håller verkligen tummarna för henne :)

2015-11-23 @ 08:13:33
URL: http://fridanyburgs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0