Han vann MM

Jaaaaaaaa, Foppa, Peter Forsberg vann Mästarnas Mästare, så jävla kul!!!! hans ord. -Hur svårt kan det va?!
Precis...
 
 
I Mästarnas mästare möts några av Sveriges främsta idrottsmän och idrottskvinnor i fysiska och psykiska utmaningar. De sätts på prov i bland annat laganda, uthållighet och strategi.
 
 
Han är faktiskt den enda sportkille jag beundrar, han är så skön och så jäkla bra.
Jag hoppade i soffan av glädje då han slog Caroline, och hon VAR fantastiskt duktig, snabb och stark. Men Foppa tog det. yes, yes Hurra.
 
Jag har bara sett Mästarnas mästare pga Peter, då jag verkligen gillar honom som människa och sen ser han ju så bra ut nu. Jag var riktigt orolig att Anders Eriksson (verkade inte ha några svagheter, till idag) eller Caroline Ek skulle vinna över honom, men näää det gjorde de INTE. Så bra!! Ha ha. Super duktig och värdig vinnare på alla sätt.
 
Peter Forsberg är tidernas främsta svenska hockeyspelare och en av de största idrottare vi någonsin har haft. Men vidden av hans person har jag förstått först nu 2016, då den tjurige ångermanlänningen kliade sig i skägget och tittade rakt genom kameran, in i mig. =) Nu även trebarnspappa =) ja, han har ju allt.
 
Tror han har vunnit svenska folkets hjärtan, beslutsam men ack så ödmjuk, stark och ja, helt underbar att få följa.
 
 
 Bild från SVT
 
 
Kanon avslutning på denna söndag =D
 
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0