Okontrollerat

Då jag la mig väldigt sent, som det lätt blir då jag inte jobbar så sov jag endast fyra timmar under natten men det hann hända mkt i mina drömmar. Jag kastades in i äventyret. Jag hade varit och besökt släktingarna i Luleå och stressade sen till flygplatsen… som jag inte riktigt vet vart. Iaf träffade jag min syster Åsa där och hon tyckte jag måste skynda mig iväg, skulle åka utomlands till ngt arabiskt talande land.

 

-jamen jag har inte hunnit packa, (stressen var stämplad i min panna) Jag hade bara med mig mobil, bankkort och leg. Inget pass el dyl. Jag hade inte ens tid att checka in på ”normalt” sätt utan jag skulle hoppa ur bilen och stiga ombord ute på startbanan??

Fick sätta mig i planet efter att jag visat upp mitt leg. Åsa tyckte att jag kunde ju köpa kläder då jag landade på flygplatsen i en affär som kallades The angel. ( finns en affär som heter det i The Angel Store, Scottsdale, Arizona) Visste inte detta igår =) Där skulle de ha allt, från tandborstar till kläder, skor, väskor mm.

 

Ok, tänkte jag. Men på flygplatsen missade jag den affären för allt stod på arabiska och inget översatt till exp, engelska. Jag var helt vilse och kände mig väldigt osäker och stressad.

 

Jag kom till ett hotell som var bokat, utan bagage och ensam då Åsa skulle komma dagen efter?

Allt var utanför min kontroll och min känsla var att det var fel. Jag skulle ju inte åka förrän nästa vecka, for det genom min dröm. Snacka om stressigt.

 

 

Jag hade även en annan dröm som jag dock inte längre har i minnet, men som på morgonen var mkt tydlig. Tror bara jag förmår att minnas en dröm åt ggn.

 

Nemi har varit här och det finns ingen finare unge. Lekt ute på altanen igår, så vi var tvungna att byta byxor då det var roligt att klättra och sitta i snön. Så vi bytte till fodrade galonbyxor vilket passade bättre för en utforskande liten tjej.

 

Köpte henne hink och spade igår. =) Jag tog även fram ett pussel på fyra bitar som jag egentligen skulle ge henne nästa månad då hon fyller ett. Men hon gillade verkligen detta, så det kändes bra att hon fick det nu.

Nemi var med mig och yogade under f.m. Hon tyckte det var roligast då jag skulle ligga på rygg och vila eller då jag satt i babypose och hon inte såg mitt ansikte, då lyfte hon mitt hår och kikade på mig =) HUR gullig som helst. Känns bra att jag åter är igång med yogan efter att axeln nu är rörligare. Vissa rörelser får jag spara, men det går bra att köra ett pass nu.

 

Ett YOGI tips till alla som vill sätta igång magen är en övning där du masserar dina tarmar.

Stå upp med fötterna axelbrett isär. Luta dig framåt på ngt böjda ben, sätt händerna ovanför knäna och håll ryggen rak. Andas in ett djupt andetag och släpp sen ut all luft så magen känns som den pressas mot ryggen. jobba med magen som en masserande våg medans du håller andan ute, då du måste andas in, börjar du om igen. Djupt andetag och släpp ut all luft...å lite till... håll på i tre minuter. Gör du rätt får du igång din mage och du kan behöva uppsöka toan, för en del tar det ngn dag. Du kan göra denna övning varje dag på morgonen innan du äter. Lycka till.

 

 

Idag var vädret grått så sonen och familj kom och åt hos oss, blev grillade hamburgare och sambon åt en flintastek, pot. gratäng och själv åt jag kyckling, råstekt potatis och sambon grillade majs-mums. Salig blandning av maträtter. Sonen hade gjort en stadig frukost till sig och fru, så de var nöjda med två burgare med bröd.

Nemi gillade att gnaga på en majs kolv =)

 

Sambon fyller år på måndag, så imorgon blir det lite fika här hemma. Men svärfar är i södra Sverige å just nu hälsar på min bror Gunnar. Så det blir troligen bara son med familj =) för sambons egna barn brukar inte uppvakta sin pappa. Men nästa helg träffar vi kanske äldsta sonen hans i Skeå.

 Nästa helg ska jag åka till Skellefteå på kattutställning, spännande.

 

Trevlig fortsatt helg.

 

Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0