Katter och kursstart

Kissarna provar att klättra på allt, över allt och inte ett skrymsle går fritt utan kissebesök.
 
 
Mamma katt sitter lugnt och tittar på och sträcker ut sig emellanåt på yogamattan :-)
 

Hmm, vad e detta? Ngt man kan äta?
 
 
Lite mamma mys då man blir trötter
 
 
 
Såg Farmen ikväll söndag och måste väl säga att det var synd att Emma var tvungen att åka. Men kommunikationen är ju inte någon av deltagarnas starka sida, mkt känslor svallar och saker och ting sägs som inte gör klyftan mindre.
Det finns egentligen ingen som kan styra upp och lugna i gruppen.
 
Hoppas skogsmänniskorna snart dyker upp, de verkar vara ett trevligt inslag.
 
Ikväll sände jag energi, positiva tankar upp till Universum för fina systerdotter Linda. Må nu Universum lyssna och ge din kropp styrka att kämpa emot infektioner och dyl och att läkarna finner bra verktyg/mediciner eller vad som nu behövs för att få dig/Linda på benen.
 
Imorgon är det jobb igen, tyvärr mår jag inte bra då min mage krånglar just nu.
Men på Onsdag ska jag börja hålla en nybörjarkurs i Yoga och hoppas det blir både bra och roligt.
 
Idag var jag även en sväng till barnen och träffade Nemi. Tog köket och disken, sen gick jag och Nemi och handlade. Vi tog med pulka och vagn, så hon åkte i pulkan dit. Hon fick gå inne i affären med en liten vagn, vilket hon tyckte var jättekul att handla med. Men man fick ha 100% focus på henne så hon inte rev ner ngt från hyllorna :-) Men hon var jätteduktig för att handla för första ggn, dvs med egen liten vagn. Hon var jättenöjd. Åkte sen i vagnen hem och var så glad och pratade massor. Sen ville hon gå sista biten, vilket hon fick. Hon gillar att gå, det är bra.
 
 
Idag gjorde jag klart yoga passen, och det tog 4 timmars jobb :-) Så det är inte bara att slänga ihop ngt.
 
 
Kundaliniyoga
 

Hemsida; http://www.kundaliniyoga.n.nu/

Kundaliniyoga arbetar med och har effekt på muskler, organ och alla fysiska och psykiska funktioner.

Kundaliniyoga är en mångtusenårig yogaform som kan praktiseras av alla eftersom du gör rörelserna helt efter dina egna förutsättningar och i ditt eget tempo. Genom utmaningar av ditt sinne går du djupare in i dig själv och finner livskraft och harmoni samtidigt som stress och stelhet minskar väsentligt.


Ett yogapass består av enkla men kraftfulla rörelser, mantra, andningsteknik, vila och meditation

Att ta med; Liggunderlag/yogamatta, hård kudde (att sitta stadigt på) filt, ev. vattenflaska. Mjuka kläder, vi tränar barfota. Ditt goda humör och öppet sinne. Tänk på att undvika mat minst en timme före du kommer på yoga.  Måste du äta? Ta en frukt el dyl.

 

Abf lokal, 25/1-2017 klockan 18.30 OBS; Kom i tid!     8 tillfällen á 90 min
 
 
Over and out!
 
 
Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0