Snart 4:e advent

Vad gör man då så här helgen innan jul...The big spender and kocking holyday? (stavade jag fel?) Iaf...Idag har jag efter en dålig nattsömn ändå varit rätt huslig. Jag har stekt kycklingKöttbullar åt mig själv till julaftons frossarmiddag, stekt köttbullar åt gubben & svärfar & ev. barn?  så 1 kg köttbullar har jag stekt, + dagens biffar till mig & gubben för middag, när jag ändå höll på. Näpp, inte klar med detta, hus"frun" har även stekt 1,5 kg revbenspjäll och ska inom kort även baka en banankaka..impade? Det tycker jag ändå ni kunde vara...lite. Jag är åteminstone nöjd med min insats. pust. Min sambo tillbringar dagen i garaget på jobbet, det är iaf vad han säger =) kanske för att slippa allt stök hemma? Har även haft lite tid och skickade elektroniska julhälsningar, även om en del oxå kanske får ett traditionellt julkort i brevlådan oxå, vem vet. Har även hunnit med lite prat med sonen, även om han kanske emellanåt finner sin mor lite "mycket" så tror och hoppas jag att han innerst inne förstår hur mkt jag älskar honom och är rädd om honom, samt att jag vill vara en del av hans liv.
Igår var det fredag, jag skickade iväg paket till Mor och son, tvättade och lagade middag, gubben var även hem på lunch och åt, så då bidde det att fixa lite snabb lunch till honom. Under e.m hann jag att skotta, vilket var tungt. Pratade med min Mor och fick veckans DD hästar, som vi spelar ihop. kvällen fördrev vi som vanligt framför tv:n. Gubben la sig vid 21.00 och själv satt jag upp & tittade på Gladiator, har sett den så där 3-4 ggr men tycker om den. Så jag la mig 00.30 och då kunde jag inte sova, somnade drygt 02.30 tror jag. Imorse väcktes jag av min vita fluffiga, goa kisse Chanti, som kl. 08.00 var hungrig & tyckte nog vi skulle vakna. Idag ska jag även göra en meditation och ligga en 30 min på min spikmatta, som är underbart skönt.
Ta vara på varandra, var rädd om det du har, sköt om dina djur och bejaka livet. Allt du önskar ska komma till dig om intensionerna är de rätta, om blott av egoistiska skäl du önskar inget kommer dig att ges. Livet är en gåva, din kropp är ditt tempel så värna om det du erhålligt.

Jag har köpt Jay Smith;s skiva =) Förhoppningsvis får jag den innan jul.

Önskar er alla kärlek, ljus och värme. Kram

(undrar om min sambo kommer ihåg vår två års dag imorgon? Han tyckte inte det var så mkt att fira ifjol, så jag har mina tvivel.)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0