En sväng till g-byn

Hej hopp! Har varit en sväng till min Mor, utanför Boden nägra dagar. Jag å gubben åkte mot Boden på tisdag, vi var inom Mio möbler å hämtade stolar som jag lagt undan å betalat. Vi lastade dessa 4 på släpet vi hade med för ändamålet. Åkte sen vidare till Mor. Fick dock stanna till efter vägen å fixa till plasten runt stolarna som fladdrade våldsamt och blev mer som en luftballong. Ja, stolarna klarade sig bra och då vi kom fram stuvade vi om dom och satte fast dom på ett bättre sätt. Otroligt varm hos min Mor, ja, både ute å inne. Känslan av att komma till tropisk värme var inte helt främmande. Åskan hotade i luften och värmen stod helt stilla å klibbade fast på kroppen. Så gjorde även knott å mygg som det vimlar om där. Vi blev bjudna på en god middag med stekt lax, potatis, å sås. sen bänkade vi oss i mygghuset där vi spelade kort (vann förövrigt stort första omgången) men då blev gubben kaxig å skärpte till sig. Så då övertog han sista 2 spelen å vinsterna. Vi la oss efter att gubben försökt göra inställningar på TV:n...men, det fungerade sådär. Han är väldigt duktig med sådant, men ibland är ju inställningar, fjärrkontroller så olika att det är svårt att lista ut vilka knappar som ska tryckas på. Fick iaf hyfsad bild, och en kanal där hon hittar igen nordnytt vilket var omöjligt att få på "rätt" kanal. Vi la oss runt 00.00 men sov ytterst lite. mygg i rummet å kollosal hetta...puh. Vi gav väl upp vid 09.00 å jag hade sprängande huvudvärk. Gubben ville åka hem igen, så det gjorde han å jag stannade kvar själv. Visst hade jag önskat att han oxå var kvar, men man kan ju inte tvinga ngn som inte vill! Jag klippte gräset åt min mor (gubben lagade gräsklipparen innan han åkte) å hon hade inte klippt gräsmattan sen midsommar. Gräset var tjockt å kompakt å den stackars gräsklippare å mina axlar fick verkligen jobba. Min mor har en gräsmatta på 1 650 kvm, bara så ni vet! Svetten rann och det rann svett i ögonen så det sved. Men gräsmattan vart klippt. puh. Även denna dag var det otroligt varmt. Vi spelade yatzy och gjorde middag, sen var det en lugn kväll. Torsdag steg jag upp 08.00 var ut i skogen å joggade/gick om vartannat. var dock aningen på min vakt då dom sett Björn i just denna skog bara några dagar innan. Men det var iaf ett 30 min pass, svetten rann och tempen var hög, solen gassade. Kom tillbaka å tog en yatzy medan jag eftersvettades, sen dusch. Vi hade bestämt oss för ett besök i Boden, så efter en god frukost var vi klar vid 11.00 å vi åkte. Det blev lite shopping för oss båda, jag måste ju passa på då det inte finns ngt att shoppa i Arjeplog. Jag hittade; 1 turkos och en naturvit tunika, 1 par leggings, trosor, 2 linnen. Sen var vi på dollarstore å där köpte jag Mor ett rivjärn, hon hade inget. sen blev det: cd fodral till gubbens pickis, skärbräda till stugan, 1 par nya köksgardiner, trots att det är till alla andra rum som jag behöver nya grdiner. Mor köpte oxå en tunika på stan och 2 par knäkorta pants. Tunikan var jättesnygg, men jag kunde inte gärna köpa en likadan =( vi tog en fika på opalens kafé men kan bara säga att både min chokladtårta å Mors rabarberpaj var torra å tråkiga. Vi blev båda mkt besvikna. Vi for å handla innan vi begav oss tillbaka till Mor. Väl hemma satte vi igång grillen å jag marinerade 2 kycklingfiléer, värmde gårdagens potatisgratäng, kokade gorgonzolasås och sommargrönsaker. denna måltid var suveränt god. Nöjda över dagen och inköpen tog vi en yatzy. Fredag å jag skulle hemåt med 16.35 bussen. Jag steg upp 08.15 å var även denna morgon ut å joggade/gick i skogen, lite längre idag då jag kände mig lite modigare. då jag kom tillbaka tog vi en yatzy, jag duschade å vi åt frukost. For på loppis i överstbyn...där fanns hela 5 loppisstånd å absolut inget intressant, så vi hann se alla stånd på 5 min. så då åkte vi in till Boden igen, hade redan packa väskorna mina i bilen. Vi vandrade lite på affärerna igen, Mor gav mig en duk och ett par svarta ljuslyktor i present som tack för gräsklippningen. Sen bjöd jag mor på pizza, gott. Jag hade bokat klippning till 15.00 så efter maten var det dags. Hon var duktig frisören, å hon fixade till så jag slapp ha spetsen bak på håret. (När jag sist klippte mig i Arjeplog, klippte hon håret i en spetsform bak) Men NU blev jag helnöjd. sen var det bara att gå till bussen. Men på busshållplatsen fanns inga busstabeller och jag blev osäker, slängde in väskorna i bilen igen å snabbt körde vi till tågstationen därifrån bussarna startar, för att vara på säkra sidan. jodå, där fanns rätt buss å jag hoppade på. sen en resa på 3,5 tim hemåt. Gubben hade parkerat pickisen vid busstationen i Arjeplog, så när jag kom kl. 19.45 var det bara att köra hem i den. Kvällen var lugn framför tv:n med komissarie Morse, en mkt gammalt avsnitt, men osett. sängen vid 23.30 å jag har sovit som en stock. Nu är det Lördag å jag ska ut i skogen å få mig lite motion.

Ljus å värme, Kram å Hej!