1;a adventsstök

Jahapp, nu är tiden inne för julstjärnornas återkomst. Så lördagen började jag med min yoga, sen på badhuset och motionsim 1000 meter. Kom hem & gubben hade stuckit till sitt jobb för att försöka hitta elfel i volvon samt ta sig en bastu efteråt. Själv stegade jag iväg in i garaget där jag letade upp kartonger med julsaker. Kånkade in 2 stora samt 3 små kartonger med fönsterstjärnorna som nämligen har varsin kartong, då det är stående fönsterstjärnor. Sen satte jag igång att plocka upp de stjärnor som skulle sättas upp (hängas upp) i fönstrerna. Gubben ringde runt 14.30 och ville bli upplockad, för att volvon skulle få stå kvar inomhus en natt. Hämtade honom och vi hjälptes åt att få upp allt. Så nu lyser fönstrena fina =) Chanti sov under hela vårt stök, så hon vaknade till ett färdigt resultat men vet inte om hon riktigt förstod vad som hänt =) Sen satte jag upp alla tomtar oxå, då jag ändå höll på, för jag är lite osäker på NÄR man egentligen ska pynta resten? Är det dagen före julafton? Iaf så e dom upp nu, oavsett när eller varför. I år ska vi vara hemma i Arjeplog och fira jul, vilket faktiskt känns lite konstigt. Jag har alltid svårt att få ngn julstämmning, men den brukar iaf krypa fram lite smått då jag kommer till Mor. Sonen som skulle komma hem till jul, kommer inte =´(( snyft. Han måste vara kvar i södra sverige pga AF har något som han måste delta i. Och visst e det ju bra, men trist att våra planer omkullkastades. Så då får vi se om Gubbens barn kommer (dom vet ju alldrig ngt) eller om det bara blir jag, gubben & svärfar? Söndag så bakade jag en saffranskladdkaka som jag hittade här i bloggdjungeln. Väldigt god med glöggrädde till. Länk till receptet;
http://bambi.blogg.se/2010/november/julens-kladdkakor.html prova gärna. Trodde svärfar skulle komma över på fika, men han tyckte det var för kallt. Så jag bjöd gubben på fika, och han tyckte lixom jag att den var jättegod även om den inte smakar så mkt kladdkaka (choklad) Men en god adventskaka med mkt smak av jul. Igår söndag lagade jag fisksoppa till middag, som oxå är ooootroligt god =) annars en lugn helg med lite jul stök.

Ljus, värme, Kram & Hej!

Chanti hjälper till i köket, sitter på assistenten =)

 1;a advent stjärna

 Härlig fisksoppa, 1 advent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0