Chanti hemkommen

Ja, nu är den otroligt vackra tösen chanti/ebba hemma i Arjeplog. Jag hämtade henne igår hos Malin & Christoffer, mkt trevligt par =) Fick träffa chantis mamma å pappa, och ja, chanti är pappas flicka helt klart. Pappa Merlin (roligt att han heter så, då Merlin är en favorit historia i min värld) Iaf, pappa Merlin hade nog tagit till sig sin lilla dotter lite extra. Han tvättade henne och hon låg gärna brevid sin pappa. Merlin har vackra sneda blå ögon, chantis ögon är mer runda, men hon har fått lite av både mamma Mysan och Merlins pälskvalitet. Hennes systrar var mer mamma mysans färger, gråspräckliga och även dom helt otroliga skönheter, även om chanti nu var vackrast =) Mamma mysan var liten och Merlin stor, så det ska bli intressant & se vad chanti blir, liten, stor eller mittemellan. Vi satt & pratde en stund och köpet avklarades, sen fick chanti säga hej då och in i kattväskan. Hon var rätt lugn först men efter 10 min var hon redan läss att vara instängd och åka bil. Hon protesterade högljuddt. Men vi hade 20 mil framför oss, så jag försökte prata med henne, bäst gick då jag lät som en katt, å pratade kattspråk. Då vart hon lugnare, trodde väl att fler missar var med henne. Vi kom hem vid 21.00 och där väntade husse & mango. Hm, mango blev först nyfiken men sen tyckte han att hon var lite obehaglig, för chanti reste ragg och fräste åt det där svarta monstret. Vi såg tv en stund och båda kissarna höll ett bekvämt avstånd ifrån varandra. Gick & la oss runt 23.30 och jag var lite orolig över hur sovandet skulle gå. Chanti bestämde sig för att dela huvudkudde med mig, under natten låg hon brevid mitt huvud, eller över min hals, och en & annan slick på näsan och ögonen gav hon emellanåt. Hennes morrhår killade mig i öronen, men det gick bra att sova ihop. kl. 05.10 ville hon leka, trött var jag, men snäll som man är med det nya lilla livet hämtade jag lite leksaker och hon lekte ca en timme brevid mig/med mig i sängen innan vi kunde somna om tillsammans. Kl.08 var hon utsövd, väckte mig och jag försökte leka med henne i sängen, men nä...nu ville hon upptäckasitt nya hem. Jag tog med henne på toa, då hon inte gjort på lådan sen vi kommit hem. Hon gillar inte riktigt kattkristallerna som mango har i sin låda, så då bytte jag till en annan sand. Det passade fröken och hon har nu en egen toa, utan mango doft. Dom fick båda mat och mango gick ut. Då började chanti utforska sitt hem, hon har varit överallt där hon kom sig in och fram. Vi har lekt och hon kunde slappna av då mango var ute. Hon upptäckte muspekaren på datorskärmen, så den var rolig att jaga en stund. Mango kom tillbaka efter en dryg timme. Men ännu lite misstänksamma åt varandra. Men lite tid ordnar nog vänskapen. Nytt för dom båda just nu. Köpte en ny klöspelare, leksaker och mat åt chanti igår. Det är roligt att hon tyr sig till mig, vilket jag hoppades.
Igår fredag var jag även till Maria och fick mig en taktil helkroppsmassage, helt enkelt underbart. Vi gick även och åt lunch efteråt tillsammans, men tiden går på tok för fort då man har trevligt. Vi pratade katt och b vrgggggggggggggggggggggggggggggggggbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbggggggggggggg66666666666666ttt  nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. Oj, chantis första meddelande =) gick över tangentbordet till mitt knä. så 777777777777534tggggggggggggggggggggggggggggggggggggggnnnnnnnnnnnnnnnnnb              gtxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ..hehe, igen. så nu tycker hon att jag pillat klart på knapparna. lekdags.
Bilder kommer snart.

ljus, värme, kram å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0