vitt & svart

Jahapp, nu har vi fått dela på oss, ja,a inte så allvarligt som det låter kanske. Jag och chanti har fått eget rum, så gubben får sova då han jobbar. Jag har ju tur som slipper upp & jobba efter sömnlösa kattbusarnätter med gumman. Detta arrangemang gör att mango & husse sover i sovrummet, vilket pojkarna tycker är skönt, utan oss =) Å jag & chanti sover i ett av extra rummet. Detta går bra, vi flyttar in kattlådan och klätterträdet under natten och eftersom vi stänger dörren till oss, blir det inte lika mkt spring i benen för chanti. Så nu sover även hon bättre brevid mig på huvudkudden. Igår morse och imorse sov hon ända fram till 05.30 vilket är jättebra. Sen när husse är vaken runt 06.00 stiger vi upp, kissarna får mat & mango brukar bege sig ut och chanti får busa en timme el två, sen vilar jag och chanti tillsammans en timme igen, vilket är rätt skönt. Imorgon torsdag ska jag på möte och då får chanti vara i vårt rum. Dvs det rum vi sover i under natten. Pga jag är orolig att hon kan hitta på bus och ev följa efter mango om han är inne och går ut i luckan. Den nya luckan har ju inte kommit ännu. Tyvärr fick vi ju vänta 4 v sist vi beställde ngt med Schenker som bud. Igår var jag ut & handlade, då fick hon oxå vara i vårt sovrum, hon sov i fönstret då jag kom hem. Jag tror det ska gå bra med den lösningen så länge, det blir ju enbart korta stunder jag än så länge behöver stänga in henne där. rummet är ju inte jättelitet heller, vanligt sovrumsmått =) Å hon får lite mat och vatten, låda och leksaker därinne. Men troli+gtv+9is
669999999656655555555555555555555555555555555555 (chanti, vill oxå skriva) troligtvis iaf tror jag mest att hon förstår att man är borta och då sover hon. Det går lite bättre för var dag mellan henne och Mango, han är inte förtjust i henne ännu, men verkar förstå att hon inte tänker åka härifrån. Han drar sig undan ännu, och fräser å "morrar" om hon är för nära. Tyvärr hör inte chanti detta, utan kommer lite för nära. Men pga det tror jag ändå att det är bra. Ingen lägger sig i utan dom får försöka hitta en lösning. Chanti önskar nog att hon fick busa lite med honom, men han är inte så sugen ännu. Men igår åt dom sida vid sida från Mangos matskålar, så riktigt katastrof är det ju inte. Idetta nu, ligger Mango i en av sina korgar på golvet, och chanti smyger närmare och bakom korgen. Mango säger till henne, men hon försöker komma nära. Nä, nu ger jag upp tycker Mango och går. Med den vita lilla skuggan efter sig för att se vart han tar vägen. Han hittar sig ett nytt ställe att vila på i sin "sommarstuga" i tvättstugan, dit inte chanti kommer sig. Det är livet för dagen =)
Nu lite tvätt å städ. Dagens väder är helgrått och trist med regnskurar.

Ljus, värme, kram Å hej!

 
Mango i husses knä.



Chanti i mattes knä, hennes blå ögon blir ofta röda på bild, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0