inrednings stil! Hjälp, vad är det?

Vi ska fixa nya golv och det innebär att vi ska ha nya färger i huset. Men som nyss fyllda 49 (ej 50) vet jag inte ens vad min stil egentligen består av. Jag vet naturligtvis vad jag trivs med, men direkt stil, har jag det?

Förr höll jag mig till det gamla antika, älskade det i flera år...men vi gjorde slut, antiken och jag och efter det avskedet är jag smått inredningsförvirrad.

Nya golv, fantastiskt...plankor i mörk färg skulle jag vilja ha...men sen då? Det är iof det enda mörka jag skulle vilja ha, sen vill jag ha ljusa färger...men inte enbart vitt.

Detta är mina golv önskemål;


Skulle dock aldrig välja den färgen på fåtölj & pall.



Eller detta vackra golv, bortsett från det dom satt dit på bilden.



Detta tilltalar mig, men VAR är då färgen?

Tycker inte om då det blir för grylligt, det stressar själen min. Men heller inte för kalt, de många kallar stilrent...Det tycker jag för det mesta är för spartanskt & lite tråkigt.
Gärna lite romantisk tutch i sovrum, häftigt i badrum, där ska jag kunna stå helst i timmar för att det ska vara riktigt mysigt. Köket är ju husets hjärta, i nuläget tycker jag om färgen;rost och neongrön...rostbrun/guld på kakel och ljusgrå luckor, kanske en enfärgad bänk och en härligt varm färg på tapeten, ngt orientaliskt? Till de mörka golv som ska väljas till hela huset.




Fiiint...

Hall? Där du välkomnas då du eller dina gäster kliver in? Vad ska man ha där? Har du några tips & förslag?? HJÄLP MIG. Ja, kök & Hall går lite ihop, så golvet blir desamma som köket, och skiljer sig med en spalje som jag funderade att måla i drivvedsgrått. Kanske fortsätter det orientaliska med ljusa ton bara?

Vardagsrum, finns en öppenspis som vi så småningom sätter in en kamin i, men den är vackert gammeldags tegelröd, skulle gärna vilja ha ved inne, för det är fint. Men återigen, vad tapetserar jag med där? Rummet är avlångt, hittade en bild på Ikea, men vi kommer inte att ha tv på samma sätt. Däremot är öppna spisen där tv:n på bilden är. Kanske knyta ihop genom att ha myshörna i ena sidan? ja, som sagt TIPS får ni gärna strö över mig =) Snälla, hjälp!



Sen har vi sovrum 2 st och en tvättstuga som ska kaklas & klinkers på golv i både badrum & tvättstuga.

Min mor sålde en sån här lampa på auktion, men fick då inte veta att jag kunnat betala i efterskott. Så den såldes och det grämer mig ännu, 8 år senare. Snyft



Jag bara älskade de färgade prismorna...åh, vad den var fin.

NU är det upp till er läsare, få ni är, men hjälp mig med idéer är ni snälla.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0