livets syfte

Veckans affirmation, delar med mig min mer er.



Idag vaknade jag av kl 04.00 av min telefon som pep att batteriet var slut, irriterad steg jag upp och gick på toa sen la jag mig igen. Det fortsatte pipa, så jag trodde det var gubbens mobil. Gick runt sängen och tröck på eländet för att försöka stänga av den, vilket misslyckades och medförde att gubben vaknade. Jag sa surt att han måste stänga av mobilen, då hans batteri pep. Han kollade på sin mobil och mumlade, -nä, det är nog din! Suck, upp igen å leta reda på min mobil. Och där låg den i hallen och pep helt oskyldigt...dubbelsuck, satte den i laddare å la mig igen. Runt 08.00 började chanti jama och ville ha mat, så då steg jag upp.

Regnet öste fullständigt ner från himlen, så jag kokade mitt vatten och gick för att göra yogan. Kände mig omotiverad, så jag gjorde en kortis och sen mediterade jag. Var klar runt 09.00 och ringde Mor. Det skulle komma ngn och titta på Roberts Opel som står hos Mor, men dom verkade aningen förvirrade. Jag förklarade på engelska (hon pratade bara det) att bilen stått i 2 år och att det var lite att fixa på bilen innan man kunde köra den, samt att batteriet var fullständigt slut.

Fick flera sms av personen, å dom tyckte att dom tar med ett batteri och startar upp bilen och kör den de 13 mil dit dom bodde. SUCK, jag försökte skriva att bilen stått stilla i 2 år och då måste ju olja bytas, bilen är oskattad och obesiktad, så man kan inte bara köra iväg med den. Förklarade oxå att stötdämparen bak oxå var kass. Tror ni dom förstod eller tog in det jag sa? Näää, inte kom dom till mor med ngt släp. Ett batteri i högsta hugg och dom tittade på bilen. Förvånade över att en bil som jag begärt 300 kr (annonskostnaden) för, inte gick att starta och köra med! Är folk tröga eller är jag totalt inkompetent att förklara?? Ja, jag bara undrar. Slutade med att dom inte ville ha den, då den inte fungerade! Dubbel suck.

Idag cyklade jag till huset och det är dags att påbörja att måla fönster. Alla fönster är nämligen furufärgade. Hm, så vita fönster vill jag gärna ha. Började måla i yogarummet =) Gubben sov fortfarande då jag cyklade iväg efter att regnet äntligen avtagit vid 10.30
Svärfar var vid huset och höll på med dörren som ska byta plats. Ska nämligen inte ha kvar en dörr in i tvättstugan, utan dörren flyttas så man kan gå in i garaget, innan man går igenom tvättstugan.

Jag och gubben är lite oense om duschen som är i gamla bastun som nu ska vara "förrådet" Jag tycker vi ska ändra. Nu när vi gör om så att rören och beredare å sånt är inne i tvättstugan istället för i förrådet, om det nu ska sparas. I förrådet kan man ändå inte duscha, då blir det ju fuktigt i kläderna å som hänger/är där inne. Men, ids inte tjafsa om det, för han har bestämt sig å vem ids bråka med en tjurig oxe?

Gubben kom så småningom oxå till huset och hjälpte svärfar att få till dörren och ta ner fönstrena åt mig. Hann måla runt dubbelfönstert samt två fönster. Tiden gick fort. Åkte hem runt 15.15 och svärfar är bjuden på surströmming. Vi kom hem å jag plockade ur diskmarskinen, hängde en tvätt som jag satte igång innan jag for och sen hopp i duschen. kokade potatis och dukade fram, gjorde en sallad åt mig då jag inte skulle äta surströmming idag. Äter ju diet. Så munbönsgryta åt mig med sallad medans gubben & svärfar åt surströmming.

När det gäller inredning och dyl är det en djungel, känner att jag blir helt slut av att inte hitta det jag söker. men nu hoppas jag att jag hittat en tapet till köket, men finns den kvar? vet ej, då det är på nätet. Men vill gärna titta i såna där tapet böcker för att se om jag kan hitta ngt närmare än beställa.
Här kommer en bild på vad jag hittade på nätet, kökstapet. Ska ha i köket grå skåpluckor och roströd kakel med mörkt trägolv och liknande bänkskivor, en ny diskho. kyl/frys-vitt.

Snälla, motager gärna åsikter ang detta med inredning, behöver hjälp och era ögon. I slutänden så e det klart att besluten är våra, men med en ganska ohjälpsam gubbe då det gäller detta behöver jag bolla. Så skriv mig en rad!



Å en Närbild



Köket idag, bild nedan...



På denna vägg vill jag ha den nya tapeten =)



Eller är det dags att ta sängen och flytta ut i naturen? Ge upp helt enkelt...



Ljus, värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0