Bensinmackar, varför? mm

Ibland kan jag bli aningen irriterad över detta "fantastiska" utbud som finns på bensinmackarna. Vi är i huset å renoverar (återkommer i ämnet) och jag stack igår iväg för att få in dagens dubbel, å skulle köpa korv åt sambo & svärfar. Och inget konstigt med det, men då jag kommer till macken, vad har jag att välja på när jag vill ha ngt litet till livs på en bensinmack? Dom har givetvis inga soyakorvar el liknande för mig som inte äter kött. Dom erbjöd goda varma sandwitch, men alla innehöll ngn typ av rött kött som jag då inte äter. Tex. jag kan äta vitt kött som kyckling, men med kycklingen hade de blandat in bacon! Varför? Naturligtvis är ju alla mackor färdiga när de levereras till bensinmackar, så dom som jobbar där kan ju inte rå för detta.

Hur kommer det sig att benisnmackar inte tänker på alla som inte kan/vill äta rött kött? Varför kan man inte erbjuda ngt alternativ som soyakorv/kycklingkorv på alla dessa ställen där de numera alltid finns korv till försäljning? Och har funnits ett antal år, borde inte menyerna uppdateras?
Något för alla lixom. Inte en enda macka som hade mörkt bröd med ngt pålägg som jag kunde äta. Så vad blir det, jo en söt bulle till en kurrande mage, vilket inte är ngt bra alternativ.
Naturligtvis kan jag ju ha bättre framförhållning mm, men om man nu är länge i huset och vill ha ett litet mellanmål och inte varit förutseende så är ju bensinmacken nära och kunde varit ett bra alternativ för "alla"

Idag söndag får det bli mer planerat mellanmål, tar med lite mackor och ngt varmt att dricka.
Igår blev golvet i gästrummet oxå klart, lister mm blev även de satta på plats. Gubben har kostat på nya fina lister =) Tyvärr blev inte bilderna så bra men nu ska ni i alla fall få se hur sovrum å gästrum blev tapetserade. Sovrummet är dock inte helt klart, då vi ska ha en bård på den enfärgare väggen. Sen ser man inte så bra att det är en metallic tapet heller, den enfärgade. Men det blev himla fint ihop.

Gamla tapeten i sovrummet


NYA tapeten och golv i sovrummet, visst blev det annorlunda =)



Kameralinsen var prickig =( men här är inte heller listerna ditsatta, men det blev dom klar med igår.
Golvet är oxå underbart. Inget element kommer att vara under fönstret, då vi nu satt in golvvärme som värmer hela huset.
Här är heller inte balkongdörren klar, det kommer vara ljus panel på den.

Gästrum hade jag ingen bild i datorn på, men kanske i kameran så ni kan få se före å efter.
Men gästrummet blev riktigt fint, tycker jag



Svärfar & sambo håller här på igår att lägga golvet.

Jag står ju nu och skrapar bort tre lager gammal tapet i vårt vardagsrum. Genom att blöta vatten och sen med en spackelspade helt enkelt försöka skrapa taperlagrena som finns. Jag kan enbart säga att jag har träningsvärk i alla ryggmuskler och ont i mina armar. Samt att även knäet värker av att stå och slita med detta.

En bild, FÖRE!


Och vad jag nu gjort, trots att denna bild är tagen på motsatt håll i rummet.



Det ni även kan se här är att jag målat furuväggen vid öppna spisen vit, vilket gjorde en himla skillnad.

Vår tvättstuga börjar oxå bli klar, så här fin är den. Men inte helt klar ännu som ni ser. en förtitt =)



Jag har ju även målat om vår furusäng så den ska passa bättre i sovrummet.
Nu är den vit =)



Jag vart helnöjd, så även en förvånad sambo som inte riktigt hade kunnat se den framför sig i vitt.



Kändes som en aldeles ny fin säng =)

Jag funderar lite på hallen och vad jag ska ha för en möbel där?
Hittade en bild, men jag vill typ ha ett sidebord med möjlighet att sätta skor i.
Kanske ngt i den här stilen? men skor på andra-tredje hyllan... får väl se hur jag löser det.



Och så måste jag även visa att vi faktiskt fått snö, inte så mkt ännu vilket är ovanligt här uppe, men rätt skönt att det inte vräkt ner.



Och bjuder även på en bild av min lilla vita ulltuss



Chanti i sin favoritpuff.

Och en bild på vår herre i huset, Mango



Igår var jag och sambo och tittade in på vår nya butik i Arjeplog. Kommer inte ihåg vad den hette just nu men en glasögon/klockbutik som en Tysk har öppnat här. Liten trevlig butik och jag hittade en julklapp därinne som jag blev mkt nöjd med. Sen gick vi på Järn affären (g:a Granns) Där dom öppnat en avdelning med sportkläder, mkt trevligt och fint var det där. Hittade även där en julklapp och provade en jacka jag gillade, men för ovanligheten så var det bara för stora stl:ar. Annars brukar alltid det vara så små stl, men de i mitten är alltid slut.
Iaf var det roligt att det öppnat lite nytt här, vilket jag och säkert många som bor här väldigt glada för.

Vår blomsteraffär slog ju igen i höstas, men även den är åter öppen i ny regi och allt hann hända under hösten, dvs hon hann öppna till dec. inte illa. Bra jobbat tycker jag. Nä, folks nu e det dags att åter åka å slita tapet så underlaget blir bra till den nya tapeten i vårt vardagsrum.

Dagens tänkvärda:
Motgångar kan vara trappsteg till framgång

Min sambo gav mig en vink om att jag kanske låtit min negativa inre röst fått för stort utrymme, och jag ska definitivt ta det till mig. Även om han kanske inte sa det i dessa ordlag så var det detta han menade.
Jag känner nog att jag varit frustrerad över att det tar sådan otroligt lång tid med huset. Men ser jag på programmet byggfällan så ska jag nog inte klaga. =)
Men jag tror jag haft en hel del stress under hösten med många olika element samt husrenovering som påverkat mig. Och givetvis då jag inte heller just nu tagit mig tid för meditationer gör att mitt sinneslag lätt får en negativ klang. Detta är ngt jag måste se upp med. För innan jag började med yoga för nu 6 år sedan kände jag ofta att jag missade livets ljuspunkter och lätt hakade upp mig på det negativa som hela tiden finns runt om oss. Irritationsmoment som kroppen suger i sig och påverkar humör och definitivt ger ringar på vattnet som inte alltid är av godo.

Så, dags att ta mig i kragen, trots allt jobb så ska jag ta upp mediterandet igen. Det får mig att hitta min inre balans och jag vet hur himla bra jag mår av det. Så tillbaka i mitt liv ska yogan å meditationen nu, bums. Men vi är alla mänskliga och människan är lat av naturen. Så när jag har varit/är stressad har jag lagt på hyllan det som får mig att stressa av... konstigt, men sant.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Linda

ååååååååååå vad fint det blir!! Du är verkligen händig. Syns snart. Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

2011-12-19 @ 20:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0