17 mars-åter frisk ich...

Åter tillbaka på jobbet, just nu en snabbis hem på lunch. Jag trivs faktiskt väldigt bra på jobbet =) Idag berättade en kollega om en sjukgymnast som varit och visat ergonomiskt tänkande. Hon gick igenom vad som blev sagt. Micropaus, sitt ner och dra långa djupa andetag, rulla på axlarna - typiskt yogiskt , fniss. Och framförallt att vi ska ha barnen nära oss då vi hjälper dom på och av med kläder, det var heller inget nytt. Och tänka på ryggen då vi lyfter upp & ner stolarna på bordet då städ behöver komma åt, detta var heller inget nytt för mig snarare ngt jag själv brukar peka på. Har praktiserat på rehab, där lär man sig mkt. Och sen att jag haft värk länge, vilket oxå gör att man många ggr får lära sig göra rätt.

Nu är rasten slut.

Kom hem runt 16.30 och körde iväg på affären för nyanskaffning av diverse "förr" reviderade matvaror =) Skönt att komma sig ut oxå. Handlade och åkte hem, idag blev det rester av kycklingsalladen =) så mer avancerat än så bidde inte dagens middag. Städade undan, ringde sonen & sen lite tv titt. Följer en gammal serie som går i repris "Tillbaka till Aidensfeld" eller även kallad Heartbeat. Handlar om engelsk lantlig idyll på slutet av 60 talet =) Lättsam att fälja. Tycker det är så vansinnigt tråkiga program på tv i övrigt, helst nu när inte IDOL jay längre är på fredagarna att se fram emot.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling - Var rädd om dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0