En svängom & some weekend pictures

Idag onsdag, steg upp 06.00 men har varit vaken typ var & varannan timme av att chanti har busat heeela natten. Gjorde min yoga, & gubben åkte till jobbet. Idag massage på f.m vilket känns jättekul att jag nu får göra och att det äntligen kommit igång. Hade chefen på massage bordet idag =) så vi får väl se om hon återkommer.

Idag har solen lyst, varm & go. hela +17 i skuggan, men det kan fortfarande vara kallt på nätter och morgon. Men vi har varit med barnen på 6 årsverksamhet/fritids idag. Så vi har varit ute hela e.m vilket är jätteskönt.

Det blir att slappa tv idag/kväll och en tidig kväll. Blir rätt så trött när jag masserar.

Å så lite om Trädgården...
i årtusenden har man känt till naturens och trädgårdarnas helande verkan. Att den ger lugn och ro. Är en plats för vila, men också en källa till hopp och livsglädje. Tex. terapiträdgårdar som härstammar från USA och har funnits i Finland sedan 1960- och 1970-talen. Men jag kan även känna av en del måsten nu när solen lyser och allt annat töat fram. Nu ska det krattas och fixas, så gräset gror och blir sitt gröna jag igen, rabatterna ska oxå fixas, så det nya kan komma opp. våren är härlig men med våren kommer många måsten, allt för många.
Att sortera och välja vilka som är viktigaste. För denna tid ska njutas och inte bli en tid i stress för allt som inte hunnits med. Men krattningen får bli på göra listan i helgen.

Tänkvärt
"Vill du bli lycklig? Bli då trädgårdsmästare" lyder ett gammalt kinesiskt ordspråk.

Nu lite bilder från helgen, & ett bildbevis på att gubben dansade med mig =)

Chanti



Utsikt från rummet, Piteå 7 maj



bild från showen 7 maj i Piteå



Mer show, utan luftgitarrerna =)



Sist men inte "minst" gubben & jag dansar =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0