Att inte tävla...

The times goas by... Inget speciellt händer å sker och jag är nog inne i en bloggtorka. Jag har jobbat 2 dagar och har tagit en semester dag imorgon. Vilket känns tur då jag fortfarande hostar så jag tror lungorna ska kollapsa. Suck! Pratade med min syster i söder och hon har haft sån tinnutus, pip i örat jättelänge så hon la sig i migrän igår. Hon skulle gå till doktorn, lovade hon. Sen hade hon slagit ögonbrynet i hundburens lås, så det fläkt upp en bit å höll aldrig på att sluta blöda. Hm, frågade om hon skulle behöva sy, men det trodde hon inte. Men även om det var så, är hon dålig på att ta sig till doktorn.

Imorgon kanske vi ska gå ut å äta med svärfar på Harrys. Mmmm, det ni, vi har faktiskt Harrys i Arjeplog. Men inbillar mig att det är inte lika hög standard som i övriga Sverige. Varför, jo,ja Frasses bor vägg i vägg å frasse kunder kan gå in på Harrys å sitta å äta dagtid. Så det har liksom tappat sin pondus, tycker jag. Har ju säkert att göra med att ägaren äger båda ställerna =) då kanske det inte är så noga?

Gubben kom nyss hem och även han ska ta sig en dag ledigt imorgon. Kanske får vi lite gjort när vi båda är lediga?

Nu ska jag gå å ta tag i disken å efter detta ska jag åka å handla mat...brr, så trist. Men det är verkligheten här och nu =)

Dagens tänkvärda kan jag iof bjussa på.

Ingen kan vara bättre du, hur mycket de än försöker.

Det innebär inte att du inte kan bli mer än du redan är.

Det innebär helt enkelt att du inte tävlar med någon.


Ljus, värme, kram & Tjingeling 



Vad gräsligt...



hehe, våran nya rutchkana på jobbet...nä, skoja bara...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0