loving gaze

Blicken från mina ögon är aningen grumligt idag. Igår kväll kliade och rann det från mitt högra öga och var svårt att se, focusera med blicken. Inatt vaknade jag å skulle titta på klockan, fick inte upp ögonen. På morgonen var det samma, så jag klev upp 06.15 och gick på toa för att tvätta ögonen som var fulla av gegga.
 
Hm, antagligen har jag åkt på ögoninflammation, knallrött högeröga och fullt av klet och en sprängande huvudvärk.
 
Åh vad sexig jag kan känna mig idag om gubben återvänder från skeå... ja, han får ta mig som jag e =D
 
Idag ligger jag mest och mår dåligt. Antar att immunförsvaret varit lågt då jag varit förkyld 2 veckor nu, så kom en ny bacill och så vips tappa jag ögonfröjden...suck.
 
"Vid ögoninflammation blir ögonvitan röd och ögat tåras. När du vaknar på morgonen kan ögonlocken vara igenklistrade och ögonen kännas grusiga. Den vanligaste orsaken är virus och då läker ögoninflammationen ut av sig själv.
Bindhinneinfektion/ ögoninflammation är smittsamt.  Använd gärna en egen handduk i badrummet och var noga med att ofta tvätta händerna med tvål och vatten. Komplettera gärna med handsprit.
Du bör stanna hemma från jobbet, om du jobbar med livsmedel eller har ett arbete som innebär fysisk kontakt med andra människor."
 
Så, då blir jag antagligen hemma torsd-fredag denna vecka och hoppas jag ser bra ut på måndag igen =).
 
Önskar alla som tittar in en mkt trevlig, rolig, skön, njutningsfull, glädjande, positiv Alla Hjärtans dag idag.
 
 
 
 
Bjuder på ett gott recept, som jag ska göra då jag ser igen...
 

Banankakan innehåller inget mjöl så här kan även glutenallergikerna vara med. Kom bara ihåg att välja ett bakpulver utan gluten.

Näringsinnehåll per styck:
Kcal: 127,5
Protein: 4,3 g
Kolhydrater: 6 g
Fett: 9,8 g
Kostfibrer: 0,8 g

12 bitar
2 mogna och mosade bananer
6 ekologiska ägg
2 tsk cocossocker
1 tsk vaniljkorn
½ tsk bakpulver
1 dl smält kokosolja
1⁄₃ dl kokosmjöl
4 dadlar med kärna
¼ tsk havssalt

Kärna ur dadlarna och skär dem i små bitar. Mixa alla ingredienser med en stavmixer.

Fördela smeten i en liten långpanna och grädda kakan i 180 graders varmluft i cirka 20-25 minuter.

Garnera med jordgubbar och choklad när kakan har svalnat.

 
 
Nu vila igen!
 
 
 Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre och till varandra... <3 Kramiz
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0