maj, maj månad -13

Som jag skrev idag innan jag åkte på jobbet ang tiden. Trodde aldrig mina fyra timmar i e.m skulle ta slut...hm, förmiddagarna går alltid rysligt fort på jobbet, men eftermiddagarna är mer sega. Vet inte varför, det har egentligen inte med jobbet att göra utan mer hur det är utformat på e.m.
 
 
Men idag tänkte jag när jag var ute med barnen, vilken ynnest att få jobba med barn, i början av sina liv. Formas och förändras, plötsligt kommer ett ord eller två, eller någon som plötsligt sätter ihop ord och en liten mening bildas. De gör sig tydligare i vad dom vill, eller vad dom vill ha hjälp med. Små mirakel, dessa härliga ungar.
 
Ute och barnen ääälskar vattenpölar =) men en del pölar är väl stora, så ibland får man styra de små liven åt annat håll. Det grävs, skottas, hälls och leks i de stora vattenpölarna som all snö lämnar efter sig.
 
 
Imorgon jobbar jag förmiddag igen och sen åker jag ner till kusten å träffar syster på sjukhuset.
Eller väntar tills hon kommer hem på permission, får se hur det ser ut för henne.
 
Mor har varit förkyld, får se hur hon mår. Om hon kan följa med till syrran eller om hon väljer att inte träffa henne för att inte smitta med förkylningsvirus.
 
 
Du har väl inte missat kapitel fjorton- vänner, under mina texter... Om du följer min Novell, som blir skriven lite då och då =) Av någon anledning har det blivit skrivet två kapitel på kort tid. Möjligen att jag behöver skriva av mig, eller skriva för att hålla kontrollen i schack... annars krakelerar den väl.
 
 
Blåmärket på armen är stort, men tydligen har iaf korticonet börjat verka, har haft mkt mindre ont under några dagar nu.
 
 
Snyggt va!
 
 
Gubben fyller år på torsdag, men då är jag vid kusten. Men vi kom överens om att "fira" till helgen istället. Eftersom det blir mindre stressigt för mig att åka imorgon, sova två nätter så jag kan vara hela torsdagen i Luleå.
 
 
 
Recept
 
 
Dagens recept/Nasi Goreng till ca 4-6 personer

Ris för 5 personer

1 tsk curry
1 påse saffran
salt
1 msk olivolja
5 st kycklingfiléer
1 tsk sambal oelek
1 st gul lök
1 st vitlöksklyfta
2 cm färsk ingefära
6 st ägg
salt och peppar
terriyakisoya
0.5 st purjolök, hackad eller 1 dl gräslök
1 st morot
2 msk rostad lök
1 knippe koriander

Gör så här:

1. Koka upp riset enligt anvisning på förpackningen. Tillsätt saffran, curry och salt.

2.Hacka kycklingen i små bitar. Hacka löken, vitlök och ingefära i små bitar.Skala moroten och skala chips med skalaren

3.Vispa 6 ägg i en bunke tillsammans med peppar och salt.

3. Stek kycklingen i olivolja på låg värme tillsammans med sambal oelek. Blanda i lök, morot, vitlök och ingefära. Häll över terriyaki eller ketjap sojan i pannan.

4. Tillsätt gräslök eller purjolök i äggsmeten, rör ihop och häll över det ner i grytan rör ordenligt så att allt blandar sig. 

5. Toppa med koriander och servera.
 
 
 
 
Tänkvärt
Bakom tunga moln skiner snart solen
 
 
   Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0