Dröm fest i byn- missade du den?

Jag var på fest, dansade zumba och det fanns en hel uppsjö med prova på pass i olika dansstilar för ung som gammal, samt Halloween baktävlingen som var som en stor färgklick på "medan" (medborgarhuset) här i Arjeplog. missade du den? Ja, jag vet... den var nämligen i min dröm.
 
Motion är ju bra och skulle gagna hela kommunen:

Viktigt för ditt hjärta är att konditionsträna regelbundet.

Regelbunden konditionsträning

 

Följande symptom minska dramatiskt hos tränande.

  • Hjärt- och kärlsjukdomar
  • Diabetes
  • Cancer
  • Neurologiska sjukdomar
  • Smärttillstånd
  • Astma
  • Osteoporos
  • Artros
  • Övervikt
  • Dåligt imunförsvar
  • Depressionen
  • Demenssjukdomar
  • Stress
 
 
 
Och så lite för sammanhållningen, en TÄVLING för de bakglada... ung som gammal, vem vinner??
 
Pumpakakor med julförsmak
 
  • 100 g rumsvarmt smör,
  • 2 1/2 dl strösocker,
  • 1 påse saffran,
  • 1 dl riven sötmandel,
  • 3 ägg,
  • cirka 600 g riven pumpa,
  • rivet skal av 1/2 apelsin,
  • 3 dl vetemjöl,
  • 2 tsk bakpulver,
  • 1 tsk kanel

Kräm

  • 400 g philadelphiaost,
  • 2 dl florsocker (eller mer),
  • 1 tsk vaniljsocker,
  • saften av 1/2 lime

 

Mixa samman alla ingredienser till kakan i en matberedare. Häll upp i portionsformar. Grädda i 175 grader C i cirka 15 minuter. Låt kallna. Mixa samman krämingredienserna och spritsa på.

 
 
I Arjeplog pratas det ofta om att hitta nya idéer att få hit människor... men inte så mkt aktivitet då de väl är här. Jag flyttade till Arjeplog 2009 och jag tycker att det är ett väldigt litet utbud som knyter samman lilla Arjeplog. Kan ju vara för att de flesta känner/känner till varandra sen många generationer tillbaka. Men vi, som flyttat hit och hoppas hitta ett nytt liv med nya vänner, var träffar man dessa?
 
 
Jag går på zumba eller har gått, hoppas väl kunna börja om till våren med en fungerande axel. Men där samlas man oftast i små grupper, med de man känner och bjuder väl inte in till några nya samtal direkt.
 
 
Jag skulle önska att man i Arjeplog gjorde lite mer för de nyinflyttade som nu lockats hit.
Själv håller jag ju på med min yoga och massage, men det är lite samma där... man går knappt till ngn man inte känner. Nu har jag en liten grupp människor som ibland kommer på massage och yogan har jag inte haft grupper i under året då min egen kropp krånglat.
 
 
Tränar dock för fullt på egen hand för att stärka kroppen och nå ett bättre mående.
Nu dags att åka till jobbet, har en sen arbetstid idag. 11-18 då vi planerar på e.m. Men en skön start på veckan.
 
 
 
 Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0