Nya tider

Morrn alla nya nyårsdiggare så här 2014 första dag, timmar på det alldeles färska året.
Förhoppningsvis mår ni bra och är fortfarande nöjda efter kvällen SKÅL och goda maten ni ätit.
 
Jag är sjukt nöjd över Nyårsmenyn, allt smakade mkt gott. Genom att hålla mig till vattendjur så klarade sig min mage bra också.
Jag flamberade hummer köttet och det var första gången jag provade på detta. kul.
 
Jag gjorde entrecote och duchesspotatis åt sambon, med sparris till oss alla iof. =)
Han var också mkt nöjd.
 
 
 
Jag hade svart klänning och kände mig fin.
 
Svärfar kom runt 17.00 för att prova på fotbadet sambon fått i julklapp av mig, vilket gjorde honom nöjd och glad och myste med mjuka fötter.
 
Vi åt och när maten sjunkit ngt spelade vi lite Bowling på Xboxen. Det gick dåligt för mig i början, men blev bättre när jag blev lite varm i kläderna.
 
Svärfar gick hem till hunden Sally runt 22.00 och jag å sambo spelade en sista gång. =)
Sen lite film
 
Vid 24.00 tittade vi på Malmsjö som ringde in det nya året, vi skålade enbart i Loka och sambon öl. pussades och önskade varandra ett nytt trevligt 2014. Ringde så min son som verkade ha det kul (dom hade fest) och mina syskon i Halland (Å+G)
 
Messade också med kära släktingar å några vänner å önskade dessa Gott Nytt.
 
Mango börjar nog bli gammal, nu är han orolig då det smälls omkring oss. Han gillar inte längre smällare lilla gubben. Chanti blir orolig då han är orolig...hon vet ju inte varför han är orolig och är annorlunda, hon hör ju inga smällare.
 
 
 
 
 
 
Imorgon torsdag, då är det jobb igen. Jag jobbar Torsd-fredag. Men det är nog lite barn, dock kan dagen kännas låång =) då det är lite att göra.
Vi får väl städa lite på avdelningen.
 
Tiden har gått rysligt fort, det gör nästan alltid det då man är ledig =/ suck. Men visst känner jag mig piggare än före Jul. Om bara min huvudvärk ville ge med sig.
 
 
Får påbörja mina nya vanor idag =) har ju nu ett mat å träningsschema klart, bara att sätta igång igen med det.
 
 
Kvällens film igår blev "I Am Number 4"

Nio utomjordingar (i form av snygga ungdomar) har skickats till jorden och elaka aliens (i form av "Star Trek"-liknande gubbar med tatuerade huvuden och svarta rockar) letar upp och försöker ta ihjäl dem en efter en. Nummer fyra står som nästa på listan och det är en pojkbands söt tonårskille som längtar efter ett normalt liv men "hunsas" omkring av sin visa,  mkt snygga överbeskyddande mentor. (Timothy Olyphant)

John (Alex Pettyfer) flyttar då med sin beskyddare (Timothy Olyphant) till lugn småstad där försök att smälta in görs men superkrafter som innebär blått ljus som lyser ur händerna ställer naturligtvis till med problem.
Och som alla revolterande ungdomar, kan han ju inte låta bli att hamna synligt på olika webbsajter.

 

 

Lättsam filmunderhållning, men ingen wow upplevelse direkt. Ailiens är dock välgjorda och riktigt fula.

Elak Aliens (i form av "Star Trek"-liknande gubbar med tatuerade huvuden och svarta rockar)

 

Timothy Olyphant var han som gestaltar Raylan Givens i Justified (2010), en polisman som återvänder till sin hemstad Kentucky för att tjäna rättvisan. Bra serie.

Mmmm...snygging =)

I I Am Number 4 har han en mer bakrunds karaktär, men alltid lysande =) Utan honom vet jag inte om det var så mkt att titta på... Men den yngre generationen tittar säkert på huvudrollsinnehavaren.

Han har även spelat med i flertal andra filmer ifall du känner igen honom.
 

Skådespelare

 

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0