Inför hösten...

Har under denna helg jobbat hårt i trädgården. Lördag städade vi runt huset pga då dom lagt nytt tak har dom slängt ner massa gamla brädor, spik, plast och hårdplast så hela trädgården var full av skit. Tog större delen av lördag. Lyfte även bort 4 skit, jag menar skit tunga stenblock från gräsmattan som varit en stengång fram till entrén. Dessa har vi då tagit upp å nu låg de på gräsmattan, vilket inte gräset mådde så bra av. Vi flyttade dessa 1 meter plus lyfte de över staketet. Fy å aj vad jag är öm i ryggen. (trots rätt lyftteknik) Vid 17.30 beställde vi pizza som jag då åkte å hämtade, orkade inte laga middag...suck.
 
Film på kvällen men både jag å sambo satt å halvsov. Kommer inte ens ihåg vad vi såg om jag ska vara ärlig...så ngt större avtryck gjorde den då inte. Vet att den var ganska jobbig men ett å annat skratt, eller var det tröttheten som talade?
 
Vi la oss runt 22.30 å då var jag mer död än vaken.
 
Chanti mitt lilla hjärta började jama runt 05.30 åhhh, vad det är roligt då hon är en så pigg och livfull kisse :-(
Lyckades förtränga hennes jamande ända fram till 07.00 då jag gav upp. Steg upp å gav båda missarna mat å skyndade tillbaka till sängen. Så efter att dom ätit kom båda in i sovrummet, å somnade allihopa ända till 08.10 jippi.
 
Idag gjorde jag ett yogapass för min värkande rygg, det kändes bra. Idag sken solen på oss, så vi har varit ute i trädgården hela dagen. Jag har grävt upp plantor som jag inte ville ha kvar och gjort ännu en ny rabatt. Detta tog också hela dagen i anspråk. Men vid 16.00 beslutade vi att vi grillade, så här sista gången för sensommaren.
 
Det blev fläskfilé, och kycklingfilé åt mig, potatisgratäng, stekta haricotsverts och gorgonzolasås. Jag var så sugen på gorgonzolasås att jag bara var tvungen att göra den. Allt smakade ljuvligt på den solvarma verandan =)
Chanti fick komma ut en stund i solen. Ibland får hon som fnatt, jamar så in i norden då hon ser mig ute å vill komma ut. Så idag fick hon vara ute med oss. Hon lessnar efter en stund å går sen själv till dörren =D å då är det bara att släppa in henne.
 
 
Vill ut till matte =)
 
 
Sambon sprang in med huvudet i skotergaragetaket. Fick ett fult sår över pannan och huvudet på en 5 cm reva. Det svartnade för hans ögon å en stund trodde vi att vi kanske behövde åka på vc å tejpa ihop det. Men det blödde inte så farligt så vi plåstrade med ett av vår "bättre" plåster jag köpt. Ett plåster för lite större sår så det täckte hela såret, var dock svårt att fästa då håret var ivägen.
 
GRATTIS till bror som återigen den 4 sept, å för 3dje gången blitt farfar. å till brorson Daniel å sambo Anneli förståss som då fick en bebis flicka som ska heta Amanda (Välkommen till livet)
 
 
 
 20140904 Föddes hon på Halmstad BB
 
 
Skickar även varma och hoppfulla kramar med kärlek till systerdotter Linda som fortfarande vistas på sjukhuset.
 
 
SNART gumman ska livet återvända till din själ
hoppet spira
och kroppen dansa
rida
och vara dig behjälplig i allt
livet kan å vill dig erbjuda
 
Älskar dig!
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0