Stadspuls

Morgonen grydde, efter en ganska god natts sömn gjorde jag mig då klar. Gjorde mig en smoothies på banan, hallon, babyspenat, krossade linfrön, lite naturell yoghurt, juice vilket som vanligt smakade jättegott.
Borstade tänderna och tog på mig kappan innan jag satte mig i bilen.
 
Startade och körde så iväg. Vädret var allt annat är bra, det blåste och under natten hade det snöat. Lite dåliga däck gjorde ju inte färden säkrare. Mellan Arjeplog och Arvidsjaur var det spårigt och det var slirigt. Kände hur jag spände mig och det resulterade i en viss spänningshuvudvärk som samtidigt gjorde att axeln värkte.
 
 
Men kom mig fram ordentligt. Mor alltid glad åt att se mig hade förberett lunch med våfflor, hjortronsylt och vispad grädde =) Tyvärr slog det på min laktoskänsliga mage, kanske berodde det på mjölkpulvret i smeten, vet inte. men oturligt vart det att springa och besöka damrummet en gång i halvtimmen senare under kvällen.
 
Det vart dock en sen men härlig pasta med lax som middag. Sov dåligt under natten och kudden var för hård =/ och troligen att resandet tagit ut sin rätt. Ja, ja ska inte bara gnälla. Sällskapet var ju alldeles utmärkt och fick väga upp allt annat.
 
 
Många människor har jag på några dagar sett och mött men ändå känt mig osynlig, vilket jag upplever att livet i storschtaans vimmel är. Så Näää, jag skulle aldrig för mitt liv byta lugnet mot hetsen. Men ibland behöver man ju komma ut för att längta hem.
 
Men jag har myst med syster och brorsdotter, pratat massa strunt och allt för lite allvar =) men det gick ju bra ändå. Tror vi alla tre egentligen skulle behövt gömma oss i ett lugnt tyst hål istället för mysig dyr shopping.
 
Men, har shoppat tre nya klänningar! Varför kan jag ju undra nu, när jag ska använda dem, vet jag ej? Och en röd fin kofta samt en halsduk till min blå kappa =)
 
 
Bra butik, här handlade jag.
 
 
 
Bild/ Ny klänning
 
Men onsdagkväll klädde vi upp oss, och då hade jag min ena nya klänning...kanske får ni tom se bild? får kolla av kameran senare.
 
Så iaf efter en hel dags shopping tog vi våra fejs och trötta kroppar med oss ut och åt.
 
Dock hade vi ätit en kycklingtaco till lunch,
fikat på ett störtskönt fik,
 
 
så därför var vi inte allt för hungriga.
 
Att gå tre kvarter för att äta, kändes som att gå flera mil med de trötta fötterna =) Men jag åt lite sallad och en tartelett med kyckling (tyvärr var inte kycklingen god alls) men som sagt, var egentligen inte hungrig, så det var lagom. Drack en öl till detta, vilket också är mättande då jag dricker mörkt öl. (Om jag ngn gång dricker detta)
 
 
Smakade bra.
 
Trots att jag/ vi mest varit på shopping gick vi en hel del, så både onsdag och torsdag blev det över 15000 steg, dock inte så mkt flås...men inte att förakta shoppings stegen =) Iaf var mina fötter, höfter och rygg trött efter allt trevligt tittande.
Sov inte allt för bra tisdag och onsdagnatt med värkande axel, men... det är ju som det är.
 
Då jag har väldigt sköra naglar som spricker ofta och går av är det sällan jag håller på med dem, typ målar eller så. Och under onsdag när vi var in på ett ställe hade de lösnaglar där. Brorsdotter har ju alltid snygga, fixade naglar så hon rekommenderade mig ett par som var lätta att fästa på mina vanliga och kunde tas av efter några dagar. Passade ju perfekt, så dessa köpte jag och efter att jag målat mig och gjort mig utefin på onsdag, så fäste jag naglarna ovanpå mina lite ledsna och trista vardagsnaglar och waow blev jag direkt glamour fin om fingrarna...tänk vad ett par snygga lösnaglar kan göra.
 
Visst syns det att dom är fejk om man tittar noga, men vem blåstirrar på fingrarna? Så det kan jag rekommendera för att enkelt bli tjusig om sina naglar, inte så dyra heller.
 
 
Utsikt... vet inte om den imponerar?
 
 
Men så idag var det då dags att köra hemåt igen efter allt mingel, (Längtade också hem igen) all snö har ju nästan smält och gräsmattornas tufsiga strån börjar visa sig.
Jag och Mor sov faktiskt rätt länge i morse då vi igår var uppe sent. Vi satte oss och tog ut en V75 som jag imorgon ska lämna in. Satte oss i bilen och körde till både Willys och Kvantum och har handlat massor med mat, både hem samt till sonen med fam.
 
Köpte grillad lax på kvantum som vi sen åkte hem till Mor och åt med pommes till. Kurre (Mors kisse) kom äntligen in och jag kammade igenom hans päls innan det blev hemfärd.
 
En sorgens dag var det även denna fredag då systerson och dotter fått följa sin farmor Doris till hennes sista vila. En liten, kort familjär begravning i all stillhet.
 
 
 
Packade bilen och satte mig så att köra hemåt. Det var lite trafik och det gick väldigt bra att köra hem. kom hem efter klockan 18.00 och packade då ur bilen samt fick packa om påsarna som sonen skulle ha då allt hade blivit lite huller om buller.
Åkte hem till dom efteråt och jag med sonens hjälp lastade in maten. Malin och Nemi promenerade till oss och strax efter dom kom jag och sonen med bilen.
 
 
Köpte ett par hängsleshorts med två tröjor till Nemi, samt en boll och en lastbil =D bra att ha här och leka ute med. Hade även köpt M en mini Doleys , R fick två mini flaskor samt 4 påsar med svålchips. Sambon fick också 4 miniflaskor att smutta på =)
 
Så jag fick lite barnbarnsmys idag, vilket var efterlängtat. Nemi tar nu flera steg själv, sååå duktig lite gumma. Idag lördag ska hon komma och vara med mig lite längre, har ju saknat henne så. Blir grillkväll och umgås med barnen tills Nemi måste hem att sova.
 
 
Snälla nån, kan folk sluta rösta på Thomas "kylskåpet" Wassberg i Lets Dance?? Det är pinsamt att bara titta på honom. och ut åker än den ena å den andra som är hästlängder duktigare, utvecklas mer och så har folk bestämt sig för att det prompt ska ha gubben på golvet. Jag gråter!!
 
 
 Vi har ju ett ansvar, svenska folket om hur vi röstar fram olika resultat. Även Tony Irving suckar.

"Dansdomaren tycker att svenska folket sänder fel signaler till de tävlande när de inte röstar på den som presterar bäst.

– De tre som är kvar får veta att hur hårt de än tränar och hur bra de än är, så sänder Sverige en signal att vi röstar fram skit. Det är jävligt orättvist mot de som åker hem.

Nassim Al Fakir säger att han är jättebesviken på att det blev han som fick lämna danstävlingen den här veckan, och tycker det är orättvist. Samtidigt vill han inte säga att någon annan borde åkt ut i stället."

 

Tycker det är katastrof, jag gillade verkligen Nassim, men vad hjälper det?

 

 
Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0