Magsjuka

Steg upp tidigt på fredagen, då jag började redan 6.45. cyklade till jobbet och kände mig lite hängig. Men inte överdrivet till att börja med. Men jag hade frukost på avdelningen, hann vara på toa då magen kändes orolig. Jag gick på min fikarast runt 08....ich och var återigen tvungen att besöka toan, nu hann jag knappt in på dass, och ett illamående kändes.
 
Så istället för att stanna kvar och smitta andra beslutade jag mig tack och lov snabbt att åka hem. Hann inte ens hem innan jag var tvungen att stanna och kräkas. Hemma, tog med en hink och bäddade ner mig och eländet började snabbt.
 
Kom snart båda vägarna och det är så vidrigt att ligga som en ostkrok och både hålla hink och sitta på toan =(
Man är helt maktlös, det bara kastas ur en...uch... Magen värkte och kallsvetten var ett faktum.
 
 
Magsjukor orsakade av virus smittas väldigt lätt mellan människor, vilket kan leda till att hela familjer, arbetsplatser eller förskolegrupper blir sjuka. Symptomen kommer snabbt och går oftast över inom ett par dagar.
 
Sambon var snäll och tittade till mig emellanåt och kom med dryck, trots att det bara svaldes och kom upp lika fort igen, så kändes stödet bra. Och att han tömde hinken åt mig, troligen blev det en hel del vätska från kroppen, och det luktar ju inge vidare...
 
Lördag blev en återhämtningsdag då magsjukan varade mellan ca 8-21 på fredagskvällen. Var svag och hängig och magen känslig. Munnen kändes som en öken =( så det blev blåbärs soppa, avslagen Coca cola och vatten. Men gjorde på e.m en soppa som funkade att äta för magen.
 
Så det blir åter till arbetet på måndag. Helgen har ändå känts otroligt kort då man varit sjuk. =(
 
Idag söndag var jag dock mkt piggare och har bakat blåbärspaj, bjöd hit sonen med familj på eftermiddagen men det blev bara son och Nemi. Fick rå om tösabiten lite själv, då sonen gick hem och hjälpte Malin med tvättstugan.
Vi lekte ute i sandlådan och hon skulle prompt smaka på sanden, sen var vi på gräsmattan och lekte med gå vagnen som stöd. Hon ramlade i torsdags och hennes högra ben vill inte riktigt ännu. Känner mig orolig över detta, då hon idag gick väldigt dåligt. =(  Men tydligen har det varit sämre, så det var enl. föräldrarna bättre idag.
 
Vi får vänta och se, blir det inte bättre än så här får vi nog återvända till VC och en annan läkare får kolla upp detta.
Hon fick middag här med mig, blev pasta, kyckling, broccoli i gräddsås och med morötter. Hon åt med bra aptit.
Sen gick vi en vauka runda hem, som tog en dryg timme att gå, lillan satt ju i vagnen med blixten McQueen bilen och taxen från momma.
Men det blev kyligt, så jag fick ringa sambon så han kunde cykla och möta oss med en filt efter halva rundan, då lillan var lite klädd och kändes kall. Dumt av mig att inte ta på henne mera, även jag tyckte det vart kyligt och jag promenerade ju ändå. Lurades av solen, tror jag.
 
Tur jag har en hjälpsam sambo som numera gillar att cykla =D
 
 
Näpp, nu dags att hitta igen kudden (känns dock som att jag nyttjat den en hel del) Men en ny dag imorgon.
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0