Omstyling

I helgen har jag varit farmor på heltid =) Och jag erkänner att man mår bra av små barn, men förstår varför man inte ska få egna efter 50, hehe.
Natten mot fredag sov jag väldigt lite. Jag behöver ca 7-8 timmars sömn för att vara alert, men då blev det sammanlagt 4 timmars sömn.
Nemi var helt oskyldig till detta, för jag är så rädd att hon inte ska andas då jag har henne hos mig.
 
 
Fredag iaf så hämtade jag henne efter att jag jobbat och handlat lite både hem och till familjen, hade bilen så vi packade in vagnen och Nemi i sin bilstol.
Vi åt när  Nemi sov och då hon vaknat tog vi en skön, lång cykeltur vilket hon gillade. Kvällen var fin och vi kom och stannade ute, svärfar kom förbi och Nemi fick smaka en bit av en ballerina kaka... Hon blev som besatt =) herregud vad hon tyckte detta var smaskens.
Ger henne sällan socker/godsaker så därför smakar det kanske extra?
 
 
Hon är ju som en liten ängel av porslin då hon ligger helt stilla och snusar i sin säng, så kan man annat än vara orolig att tösen ska sluta andas eller nåt. Är verkligen på helspänn då hon sover här.
Vaknade så fort det kom ett pip ifrån henne, och däremellan för att hon var för tyst. suck.
 
 
Lördag rullade dagen på, vi var ute och planterade lite lökar, jo jag vet att det är sent. men här i Arjeplog har vi inte ännu hunnit ha så mkt värme.
Men jag planterade och efter kom Nemi och planterade "upp" och gav mig mina nyplanterade blommor/lökar. Kan man annat än skratta åt såna tokigheter.
 
Hon smakade även på jorden och är lite besatt av jord. Får kanske sätta staket runt blomrabatterna? Mi Mor berättade att min syster A-S också var besatt i att äta jord =) kanske ligger i generna då?
 
På e.m bjöd vi hit barnen och Malin fick sin present x 2 =) hade beställt henne gympadojjor x2 för jag är så vimsig att jag glömt att jag redan beställt ett par. Som tur var så var de olika även om det var samma typ av skor.
Svärfar kom också på middag. Det blev råstekt potatis, grillade lammspett, grillskiva och kyckling, grillad majs och kantarell/champinjonsås. Alla blev mätta och nöjda. Malin hade ju även go fika med sig, så kladdkakemuffins och dumlekakor och jag vispade grädde till detta kalas av kalorier. mmm, gött.
 
 
Söndag tog vi en cykeltur till stugan, men min kedja på cykeln gick plötsligt av. Så jag fick gå med Nemi i cykelsadeln resten av vägen fram till stugan =)
 
cykeln utan kedja...
 
Men vi plockade blommor efter vägen och sambon pedalade hem och hämtade bilen så vi skulle ta oss hemåt igen.
Gäststugan blev jättefin i sin nya skrud, där har sambo och svärfar gjort ett bra jobb. Så nu är den omstylad i en ny kostym som passar in till det övriga =) Jag och Nemi la oss på sängen och tittade i taket, vi kom fram till att vi måste ha ngt spännande där att titta på när man ska sova i gäststugan =D
 
Nu blir det troligen en liten altan runt ikring den också...
 
 
Vi tittade sen lite extra på alla kottar, mossan och naturligtvis hur kvalitén var på jorden runt ikring stugan =)
Sen åkte vi hemåt. Var ute på gården en stund, sen lite mellis. Vi började fixa inne i huset och ställa om möblerna lite, men då blev hon så trött att hon fick en flaska välling och somnade som en stock, sov i två timmar =) Jobbigt att vara hos farmor då man är ute så mycket och det finns så mkt att utforska.
 
 
Söndagskväll blev det lite vila för gammel farmor =D he he, så film och soffhäng står på schemat. Och vila av axel som fått slita lite ont i helgen, inte van.
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0