Sommarögonblick

Under veckan som gått har vädret varit underbart, solen har lyst på oss och jag har fått umgås massor med mitt barnbarn Nemi.
 
Vi har cyklat till vår stuga, där vi myst i solen och upptäckt livet. Vi har ätit i stugan, grillat och vi har badat och myst. Jag har turen och förmånen att ha världens finaste lilla tjej i mitt liv. =D Jag njuter våra underbara sommarögonblick vi får tillsammans.
 
 
Härligt bad i vårt ute spa i stugan, Nemi bara ÄLSKAR att bada. Vatten är hennes element.
Kan man ha det mysigare i en härligt vacker utsikt och miljö?
 
 
Glassbilen kom också till vår gata i veckan och då passade vi på att köpa miniglassar till Nemi, perfekt storlek =)
Åhh så gott hon tyckte de smakade.
 
 
Här sitter hon och mumsar i mammas knä på vår altan vid huset.
 
I Stugan planterade jag ju lite fler blommor och det blev helt ok.
 
 
Här i min båt som jag gjort iordning. Fint med lite gula tagetes och lite röda (som jag glömt namnet på)
 
Under helgen har vi varit på Skellefteå äventyr.
Sambons son skulle hoppa fallskärm, då vi skramlat ihop detta till honom i 30 års present.
Så vi åkte till Skeå under lördagen.
 
Åkte ut mot flygplatsen och träffade alla inblandade där=)
 
K tyckte det var toppen och han var så söt i sin gula kondomdräkt med mössa och glasögon.
Han fick även en film som visade hela hoppet och händelseförloppet.
 
Vi såg ju bara att han klev på planet och när han var så nära att han landade, ändå fick jag ont i nacken av att stå och stirra upp i himlen, hehe.
 
Födelsedagsbarnet Kim.
 
Planet han åkte iväg i.
 
 
Sen åkte vi till Ellinore och Micke för att fika och titta på film + bilder.
 
Lite senare åkte vi allihopa (15 p) till O'Learys i Skellefteå. Där hade vi bord ute på terrassen.
Vi åt gott, jag tog en grillad lax med bakad potatis, väldigt gott. Sambon åt kött och var också nöjd.
Vi var dock väldigt hungriga då vi kom dit, så vi började med förrätt. Det var dock så mkt att vi blev nästan mätta av att äta den.
 
Kim åt kött och här mumsar han i sig =) Detta ingick också i hans present.
 
 
 
 
Idag söndag åkte vi hem igen och passade på att träffa bror och syster som körde från Luleå och träffade oss på Biltema i Skeå innan vi körde hem. Lite extra kramande och tog en liten fika innan de gav sig av mot Halland.
 
Vi köpte även en microvågsugn till svärfar i present innan vi åkte hem, då han idag fyller år. (Han blev jättenöjd över presenten)
 
Svärfar bjöd oss och barnen på middag på Verona =) så i helgen har vi verkligen bara frossat. Åt lax även idag, då de inte har så mkt att välja på då jag behöver äta laktosfritt.
 
Lilla Nemi satt bredvid mig och vi hämtade lite ananas från salladsbuffén som hon mumsade på.
Hon hade fått mat före restaurangbesöket. Men hon var toppen snäll tills vi var nästan klara, då vart hon lite trött och ville hem och sova.
 
Ska få rå om henne imorgon, för på tisdag åker vi ner till kusten då de ska flyga till Västkusten på onsdag f.m och vara borta i hela 8 dagar!! HUR ska jag överleva??
 
 
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0