Underbaraste

Fina barnbarn fyller ETT år den 7/6 HURRA!!
 
Satt in en annons i piteåtidningen på deras webb och annons i Kuriren, idag lördag 4/6 =) bad Mor köpa tidningen.
 
Iförrgår fick jag en tid på vårdcentralen då jag undrade lite om min "mens" blödning eftersom det gått ett år sen sist. Då jag är i klimakteriet. Kom dit efter jobbet och läkaren (rätt stressad) gjorde en enkel gyn undersökning. Efter undersökningen ville hon att jag skulle åka akut till Sunderbyn... Du menar nu? undrade jag fånigt, då jag själv inte tar det här så "akut" Ja, ska jag boka sjuktaxi? frågade läkaren. Min hjärna började då gå på högtryck, fram och åter till Luleå/Sunderbyn... -Nä, jag tar egen bil, tyckte jag då. Då tittar hon på mig och frågar om jag är yr, men det var jag inte så då godtog hon egen bil.
 
Så drygt 15.15 var jag så tvungen att köra, men pep sambon och efter visst funderande hit och dit följde han med och körde. =) det är ju jobbigt att köra 26 mil, sitta på akuten köra hem 26 mil igen... Så skönt med sällskap.
 
Fredag var det stängningsdag och vi gick en promenad för P4,as Radioaktiv, ca 1 timme. Sen lite utvärdering av vårens jobb, lunch med kollegorna (trevligt) och sen äntligen få åka till lilla Nemi. Eftersom det blev Sunderbyn igår, då träffade jag henne inte. Vi är ju lite vana att få träffas dagligen. Hon hade feber i förrgår 39 grader och även fredag då hon följde med mig hem. Uch att vara förkyld med feber.
 
Lite sommarbilder.
 
 
 
 
Ute i trädgården våran och springer med vagnen.
 
 
 
Mina nya skor fick jag av farmor, då jag behövde lite bättre på fötterna.
 
 
 
 
paket
 
skor
 
 
Snart kalas, blir på måndag fast lillan fyller på tisdag. Men då jobbar alla och det är trevligare å fira på dagen då hon är lite piggare än sent på eftermiddagen =)
Kanske får hon paket av mamma å pappa på själva födelsedagen, det vet jag inte hur dom gör med det.
 
Av Momma (gammel mormor) fick hon ju både ko, kanna, t-shirt och så skulle hon skicka ännu en liten present som troligen inte kommer förrän tisdag/onsdag?
 
 
Vi har även fått en gåva av sambons kollega, om än begagnad men jättebra.
 
 
Nä, nu åter till dagen. Lillan sover och ska snart stiga upp.
 
 
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0