Bakslag finns också

Bakslag är ju en del av ens (mitt) liv då det kommer till rutinerna... och att komma igång.
 
Men igår kom jag då igång.
Dagen började med att hoppa rep 3 x 1 min vila 30 sek mellan varje minut, då det är jobbigt i början, så tar jag det lugnt. Cykla 5 min på medeltung hastighet, det är lite trist att cykla på motionscykeln, men då axeln inte ännu är riktigt bra så får den duga som uppvärmning.
Axelträning och Yoga 45 min + meditation 10 min.
 
 
Allt frid och fröjd, äntligen kommit igång igen.
 
Underbart väder ute, så jag tog min ljudbok med Camilla Läckberg /Isprinsessan och satte mig på altanen och bara njöt.
Blev smoothies till frukost (banan, hallon, linfrön, babyspenat, apelsin, naturell yoghurt) Te
Vid 12.30 kom M med Nemi. Vi var ute på altanen och njöt av värmen. Har köpt en solhatt till Nemi, som jag tänkt ge till 1-års dagen, men var tvungen att ge den nu då hennes virkade mössa var för varm en sån här solig dag.
 
M gick hem för att städa och trollungen stannade hos mig =)
 
 
Leker här med lastbilen i sin nya solhatt.
 
 
 
 
Gjorde köttfärs/kycklingfärs sås och pasta till middag åt oss tre och Nemi gillade verkligen maten. (gjorde egen variant åt henne) Vår mat blir ju för mkt kryddor mm.
 
Nemis mat (detta två små baby portioner)
lite färs av både kött och kyckling som jag fräste lite snabbt
ca ½dl vatten som det sen fick småputtra i ca 20-30 min
en skvätt grädde för smaken
nypa vitpeppar
en dutt tomatpuré (kan använda passerade tomater, man hade inga hemma)
 
Mixa lätt då hon inte äter mat med stora bitar ännu.
 
 
Hon sov sin eftermiddagslur här en timme och vid 17.30 gick vi hem till familjen.
 
Lilla damen har verkligen börjat visa vad hon vill. Hon ville ha min kamera och blev lite ledsen på mig då hon inte fick leka med denna. Vill hon inte gå dit vi ska så sätter hon sig bestämt på baken och talar om att nej, -dit vill jag inte.
Hon älskar att tvätta händerna och plaska i vattnet i tvättstället
Har börjat gå några egna steg, men det går fortfarande snabbast att krypa iväg. Hon hasar dock det ena benet vid krypningen, men det är rätt normalt att det inte alltid är på alla fyra.
Hon jollrar och formar orden utifrån dada och älskar barnsångerna om "babblarna"
 
https://www.youtube.com/watch?v=QZO_bTlKII8
 
Hon kan till exempel krypa till oss för att fånga vår uppmärksamhet, resa sig och hålla fast i benen.

Nu märker man också att Nemi är mer uppmärksamt på våra ansiktsuttryck. Genom att se på oss förstår hon om något är ajaj (att hon inte får), farligt, nytt, spännande eller kul =) Det är så roligt att se henne titta frågande, men ändå veta att det här får jag nog inte.

 

Exempel. Igår då hon sovit och vaknat hörde jag små ljud från hennes rum. Gick dit och hon hade händerna i blomkrukans jord och tittade på mig stort då jag kom in. Visade mig sin hand och jag sa - jord, den ska vi inte röra. Då såg hon ut som att hon skulle börja gråta =) men jag lugnade henne och sa bara -blomman vill ha jorden, nu går vi och tvättar händerna... och så var det med det. Tvätta är ju så roligt, så snabbt glömdes jorden bort.

Får dock dammsuga lite där nu =)

 

Ok då, bakslaget skulle jag ju också berätta om. Jo, igår var det games of thrones och vad händer då? Blev ju supersugen på ngt att tugga på. Jag älskar att tugga på ngt då jag ser bra Tv eller film. Min akilleshäl helt enkelt. Så jag syndade. För när jag handlade i Luleå slank det ner lite gott, vilket är döds stöten att ha hemma om man ska vara sund. Räcker att jag vet vad jag syndade med och att ni vet att tyvärr är jag inte starkare än så =(

 

Trixet är ju att INTE ha ngt hemma, för jag är jätteduktig på att lura mig själv om ngt finns. Nä, jag åker inte och handlar om det inte finns men är som en knarkande blodhund om jag vet att det finns.

 

Köpte även en påse supersalta också då jag var borta, som så sakta har försvunnit sen i lördags,  å gud vad syndigt goda dessa var. puh. =( Det är jobbigt att vara utan socker då jag har ett sådant sug, livet känns med ens lite gråare och tristare. hmmm

 

Undrar om jag någonsin kommer att bli av med just det beroendet?

 

men, SKÄRPNING!

Nu träning och promenad.

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

 

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0