Livet i allmänhet

Idag tisdag har jag haft min långa dag på jobbet och jag är bokstavligen helt slut i knopp och kropp :-/
Vi har även varit på möte idag och pratat med en kvinna ang den situation vi befinner oss i, efter att dom drog hit en konsult från kusten som inte tyckte familjen behövde det stöd dom fick.
 
Dagens möte resulterar väl i att vi kanske får en LSS kontakt igen, då vi ingen har i nuläget pga den vi hade slutade efter semestern och ingen ny har blivit tilldelad oss.
 
Ute snöar och snöar det och jag tror all snö tänker komma innan jul :-/ det vräker bokstavligen ner. Idag tog jag bilen då vi skulle ha möte, men annars cyklar jag till jobbet. Sambon hade fått kämpa rejält idag på sin tur till jobbet på cykeln.
 
Sonen vägrar cykla på cykeln han har då kedjan hoppar och han har inget tålamod då det krånglar. Troligen behöver kedjan lite omsorg och kanske dras åt? Men vi får se hur det går. Just nu har han valt att gå istället för cykla.
 
I helgen som var hade vi besök av släkten, eller delar av den :-) Jättetrevligt. Dom kom lördag runt 14.00 och stannade ett dygn. Jag gjorde kycklingpaj som vi åt när de kom,
 

 
Därefter fika med tårta och kakor. Min Mor hade skickat med massor med kakor till sonen :-) Själv hade jag beställt bregottisar-kakor, vilka jag tycker är jättegoda, fast det hade varit gott med lite choklad på :-)
 
Jag hade även bakat en kolakaka och dumlekakor, men dessa tog jag inte ens upp från frysen, det var jättemycket fika ändå.
Tårtan fixade jag också till då vi ätit upp ovandelen, så jag fixade underdelen och alla tyckte det blev ännu godare.
Vispade grädde, spritsade detta ovanpå, strössla med saltlakrits, satte dit blåbär och hallon och lite extra tårtsprits av rött.
 
 
Före, dvs förra helgen då tårtan var ny och verkligen häftig
 
 
Denna helg, blev tårtan såhär :-)
 

Ett finger kvar, haha...
 
 
Sonen med familj kom också på paj och fika, sen gick vi allihopa till deras och tittade hur dom har det.
Sen traskade vi tillbaka och tog en snabbsväng in till svärfar, då blev han glad.
 
Senare åkte jag på Verona och sambon bjöd allihopa på mat. (Snäll man)
Sonen å familj kom tillbaka och åt med oss, hämtade dom när jag ändå var ut å hämta mat.
 
Runt 21.00 fick familjen skjuts hem och vi övriga tog en runga på bowlinghallen...eller genom Tv och Kinect för Xbox. Har några sköna stil bilder, hehe då vi spelar men dessa är för berörda endast. Blev en rolig kväll med många skratt och en del frustration för killarna som inte tyckte om att tanterna lyckades så bra. Då var det fel på sensorerna mm mm hehe.
 
De åkte på söndag men vi hann ut på en promenad och ta en fika till. Jättetrevligt med besök, hoppas de kommer oftare nästa gång. *blink*
Har jag riktigt tur kanske jag kan locka systerdotter och Mor till jul, då har vi huset fullt med små kattungar också.
 
 
Nemi har också ensam varit och hälsat på farmor och hon älskar att bada, så vi brukar bada på torsdagar. Kanske till helgen att vi ska prova bada på badhuset .-) Se vad hon tycker om det.
 
Helsköna lilla tjejen min.
 
 
Bakom dusch dörren. hihi
 
Mango har varit dålig, haft infektion i munnen. fick medicin av vår duktiga veterinär Andreas.
 
 
 
 
Och som vanligt charmade han alla gäster med sin sköna mjuka keliga attityd :-) Sötnöten våran.
 
Min sköna nya lilla dam är också otroligt kelig med mig, inte så mkt med andra. Men hon har ju bara bott här i 4 veckor ännu, så det kanske kommer.
 
 
Här syns det att hon har sin runda gravidmage :-) Jag tror ca 10 dagar bort innan hon ska föda. Dock bara min personliga gissning. Hon är inte så impad av sängen vi gjort, så vi får väl se vart hon lägger sig då det är dags.
 
 
 Bakade dumlekakor, syndigt goda...mmm
 
 
 
Klara och ska svalna :-)
 
 
Nu lite Tv dumstirrande innan sovdagzzzzzzzzzz
 
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefine Svärd

Bara vattnas i munnen på mig här!

Svar:
Ja dumlekakorna är super goda och ngt beroendeframkallande, hehe Men även det andra smakade mkt gott.
Efva

2016-11-22 @ 21:52:30
URL: http://josefinesvard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0