Kul Besök

Ja, efter många år av att -jo, vi kommer...så kom de så äntligen =) Mina syskon"barn" som kanske inte vill bli kallade barn längre, då man närmar sig 40 mer än 20.
Det är så roligt när vi får besök här i lilla Arjeplog. Min älskade systerdotter har faktiskt varit den som kommit, som jag fått rå om lite ibland men de övriga syskonbarnen har bara "hotat" =D men inte dykt upp.
NU gjorde de äntligen detta. Så Magnus, Sofia och Johnny kom fredag e.m. Jag jobbade till 17.00 och då hade de redan landat i huset =)
 
Jättekul. De ville bo i stugan, så under torsdag var vi där och städade och eldade ut den fuktiga luften, bäddade rent i sängarna och hoppades att de skulle känna sig välkomna.
 
Vi var ute i stugan med gästerna på fredag till runt 20.00 sen ville de ut och fiska så jag körde hemåt och sambon cyklade.
 
Ute med båten.
 
 

Nemi
 
 
 
 
Lördag cyklade sambon dit på f.m och jag inväntade son med familj. De kom och efter en stund provade vi lägga Nemi, men nä...inte var hon trött. Så då körde även vi till stugan. Vi umgicks och sen for pojkarna M, J och sonen ut med båten och jag sövde Nemi i vagnen. Hon sov endast 30 min men kl var redan runt 16.00 och det hjälpte iaf, hon blev lite piggare. Son och sonhustru knatade sen hemåt från stugan och Nemi vart kvar med mig där till ca 19.45 då jag körde henne hem. Hon e så go, den lilla fröken =D
 
Magnus sa flera ggr att han tycker hon är jättesöt, och det är inte ofta han strör komplimanger om barn omkring sig =)
Sambon kom cyklande hemåt även lördag men stannade en liten stund till. Sen hade gästerna åkt ut med båten en sväng till.
 
De tycktes som att de trivdes och mådde gott. Och söndag hann vi också dit en sväng, då följde Nemi dit med mig och son och sonhustru vilade upp sig lite. Vädret växlade men efter regn kom sol och vi grillade korv och mådde gott. Men åkte runt 14.00 för då behövde Nemi i en tupplur och vi hade inte vagnen med oss.
 
Nemi, söndag
 
 
Gästerna åkte sen hemåt strax efter 15.00 och då hade visst den stora frågan blivit släppt under lördagskvällen =)) Så då har vi ngt att se fram emot under våren...kan man ju hoppas iaf. Finns risk för flykt, har jag en känsla av...
 
Så en mkt trevlig och lugn helg här i ett höstligt Arjeplog. Ja, löven börjar definitivt gulna och det är ingen värme kvar.
 
 
Onsdag börjar så Yogan, längtar.
 
 
 
 
 
Bor du i Arjeplog? Gratis prova på Onsdag den 7/9 kl. 19.00 på ABF. VÄLKOMNA!
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0