Månade Maj är över

Denna månad har varit känslomässigt ansträngande, jobbig och vädret har speglat mitt inre. Stormigt blåsigt, snö och sol...men kyligt.
 
Bara idag har vädret hunnit växla från snö, snö storm, sol, mer snö och sol samtidigt...Det är ju 1 Juni!!!
 
 
 
 
 

Utanför mitt fönstret idag på fm
 
Sommar, sommar, sommar... haha
 
 
 
Tidigt i morse vaknade jag med migrän så därför blev jag hemma från arbetet idag. Inte kul, då det kostar att vara hemma så mkt som jag behövt vara denna vår.
Stressen gör att jag får huvudvärk och migrän anfallen är fler än på många år.
 
 
 
Sen måste jag tydligen även vandra på den mörka, illvilliga vägen för att ta mig framåt och vidare.

Men tydligen ska detta kännas, denna förändring. Men hoppas naturligtvis att förändringen sen ska skapa en förbättring, mindre stress och att saker och ting lägger sig tillrätta. Och det onda svarta förtalet skingras så vi får ny luft under våra vingar.
Att jag mår dåligt nu är väl det pris jag behöver betala, det är väl jobbigast att det som sker även drabbar mina nära. :-/
 
 
Just nu är ju tanken på förändring det enda som känns positivt, även om det är jobbigt och påfrestande så är det förändringen som är ljuset i min/vår tunnel.
Därför ber jag både änglar och Universum om snar hjälp och stöd.
 
 
Jag är dock mkt glad att jag får vara så nära Nemi, mitt älskade barnbarn. Det är underligt hur livet kan bli, jag som inte räknade med barnbarn... Men fick det ändå. Ja, man kan inte veta och förutsäga något, livet händer iaf. Denna lilla tös som nästa vecka uppnår åldern av 2 år <3
 
 
Oj, Hon stavar det inte så utan bara Nemi helt enkelt :-)
 
 
 
Kortens svar på min fråga om förändring?:
 
Ditt utgångsläge:
Kejsarinnan (3): Detta kort står för modern, kvinnan, växten, moder natur, moder jord, fertilitet. Det är något som växer och det kan tex vara allt från ett barn till ideér. Kortet kan också visa att det som behövs är tillit till det som växer, omhändertagande och trygghet. Kommer kortet i en personlig meditation ska du ställa dig frågan vilket förhållande du har/har haft till din mor och din kvinnlighet. Det är dags för att lösa något från moderns sida.

Möjligheter och risker:
Översteprästen (5): Det här kortet visar ett sökande efter helheten och andligheten. Det här kortet symboliserar kunskap, strävan efter helhet och att se i större sammanhang. Du har mycket kunskap och erfarenheter som hjälper andra att hitta sin helhet, eller också möter du en sådan person. Kortet visar kunskap, ansvar och mognad, både andlig och materiell och en strävan efter att utveckla sig mera.

Det som kommer:
Vagnen (7): Sökandet efter jämnvikt på livet resa, strävan efter balans. Kommer detta kort upp står det ofta för att man står inför ett val, där man söker balans och harmoni. Får du kortet i en meditation kan du ställa dig frågan: Hur uttrycker jag min vilja? Men kortet kan också stå för en fysisk resa om detta kort upp tillsammans med 6 svärd.
 
 
Vagnen kallas ”den som reser, motiverar och genererar”. Den universella principen är förändring, rörelse och förhållandet mellan vila och aktivitet. Kortet styrs av planeten Mars och stjärntecknet Kräftan. Talet 7 står för andlighet, visdom och hälsa.

 

Kortet handlar om att noga väga för och emot innan man tar ett beslut och rör sig i en viss riktning, för när vi väl har gjort det så finns det ofta ingen väg tillbaka. Vi behöver vara i stillhet och lyssna till vår intuition innan vi handlar för då når vi framgång i det vi gör.

 

Du reser, flyttar eller byter arbete. Du upplever förändringar vad gäller familjen eller hemmet. Du tar ansvar och gör nödvändiga förändringar i ditt liv. Du mognar som människa. Du vet när du ska vänta och när du ska handla. Du lämnar något bakom dig men i din egen takt.

 

Nyckelord: Ny början, förändring till det bättre, reflektion, andlig väg, rörelse framåt, förnuft, karriär, familjen och kroppen.

 

Frågor att ställa sig:  Vilka områden av ditt liv förändras? Är du redo at gå vidare, släppa det gamla och omfamna det nya?

 

Affirmation:

Jag ordnar mitt liv och förbereder mig för en ny början.

 

-Super duper, så bra det känns. :-)

 

The Fool. Narren kallas ”den som vandrar utan rädsla”. Den universella principen här handlar om modet att ge sig hän och våga uppleva det nya i livet. Detta kort står för att ge form åt nya projekt med nyfikenhet och glädje.   Frihet och mod är egenskaper som hör Narren till. Han går vart han vill, tillhör ingen och är den ende som vågar säga sanningen till kungen.
 


Det är dags att fatta mod och förverkliga sina kreativa projekt och drömmar. Du bör följa ditt hjärta och göra det du brinner för. Ha modet att vara den du verkligen är utan rädsla och utan att bry dig om vad andra tycker och tänker om det. Ha tilltro till livet och våga uppleva äventyr. Vara öppen och nyfiken som ett barn. Försök att vara totalt närvarande i nuet och våga ta risker. Vänta dig det oväntade. Du är i ett känsligt övergångsskede i livet. Se upp med övermod och impulsivitet men låt inte andra styra dina beslut.

 

Nyckel ord: Öppenhet, tillit, ta risker, mod att stå på sig, frihet, oberoende, kreativitet, potential, ett språng i din utveckling och att lyssna till ditt eget hjärta.

 

Frågor att ställa sig: Vilken är din rädslas tiger? Hur ser ditt modiga språng ut och i vilken riktning är det? Vad vill ditt hjärta? Vilka människor vill du ha runt omkring dig? Vilka är dina behov just nu?

 

Affirmation; Jag följer nu mitt hjärta. Jag är öppen och redo att följa det varthän det än leder mig.

 

 

Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0