Semester

Då var det dags för Lite semester och detta år får jag njuta semester med mitt barnbarn hemma hos oss.  Vi har ju flyttat tillbaka till min födelsestad, så det är härligt att bara vara,  precis här och nu. 
 
Jag har en underbar liten tjej som är mitt första och kanske enda barnbarn. 
En liten krabat på nu 3 år.  Hon är enastående,  ger oss så mkt glädje och ger våra liv så fulla av mening. 
 
Om jag hade kunnat återberätta och ni fått lyssna på några av hennes insikter i hennes liv,  de är både roliga och underfundiga. Att få uppleva och närvara så fullt i sitt barnbarns liv är en guda gåva. 
 
När min egen son var liten,  var det så mkt annat...
Som förälder vill man hålla fast vid regler och principer,  men han vände upp och ner på hela mitt tänk,  vilket jag är tacksam över idag men var jobbigt när det pågick. 
 
Att vara farmor är ngt helt annat.  All erfarenhet jag fått i mitt liv gör att min roll är mer harmonisk. 
Även om jag har regler så är det ändå ngt helt annat. 
 
Sen njuter jag mer av mitt barnbarns uppväxt då jag inte behöver göra samma resa ännu en gång. (Som man gör som förälder)
Hon är bara en så underbar liten människa och jag bara älskar att vara tillsammans med henne,  se henne,  lyssna och höra henne, då hon är så fantastiskt fin. 
 
Men även som den lilla 3 åring hon är sätter hon oss på prov, för att bli en egen individ med stark vilja och  med olika begär. 
Där är det lättare då jag har erfarenhet och att jag faktiskt jobbar med barn. 
Att bryta det negativa och hjälpa henne se ngt annat.
 
Nu är sonen och sonhustrun i södra Sverige och tänk vad lätt allt är.  Det blir så mkt mindre konflikter då man är ensam med henne 😊
Visst är ju mamma och pappa de viktigaste i hennes liv,  men då läget är som det är blir det mkt onödiga konflikter. Och det är ju så med föräldrar, det är mkt man ska samsas om och allt ska bli rätt... Då blir jag som farmor ngt mitt emellan då vi nu bor gemensamt. 
 
Jag har inga semplaner,  utom att jag v.30 ska bara kattvakt och sova borta 1 vecka,  så Lite egen tids "Semester" blir det iaf. Men ärligt trivs jag så här med mina barn och barnbarnet nära mig 😊😍
 
Mina syskon har kommit upp från Halland idag,  så lite umgänge blir det oxå denna vecka som kommer. 
 
 
Over and out. Ha det gott alla där ute. 
 
Bjuder på lite bilder....
 
Min Loi
 
 
Nemi målar tavla
 
 
Jag och Nemi gör stan... eller tog jag hunden med mig??😊
 
Nella och Enya mina tjejer 
 
Vi är på G mot nya äventyr
 
 
Lilla Mor gör palt, skämmer bort oss. Palten dör nog ut då hon inte orkar längre.
 
- Farmor,  jag vill bada.  Så vi får nog åka å bada ngn dag oxå.
 
lilla Mor och lilla Nemi
 
 
 
Hoppborg, jättekul tyckte Nemi. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0