måndag 26/4

Morrn därute!
Hade ställt väckarklockan idag, behövde ringa veterinären för en tid denna veckan. Så jag steg upp 08.00 å ringde, upptaget tonen bipade i örat, så jag satt där å provade ett ex antal ggr å 08.25 fick jag äntligen svar.

 

Jodå, Tussans "gamla" veterinär hade tid på onsdag kl. 14.00 perfekt. Gubben ska till skellefteå på utb å möte tisdag-onsdag, så då skulle han köra från skeå å hämta mig onsdag. Jag ska lämna min gamla bil till min kompis S, så ska han få ta över ansvaret och omsorgen om min volvo.

Jag å gubben kan inte ha 3 bilar på gården =) nu när han köpt pick up, vilket han e mallig och glad över. S vart utan bil då hans gamla golf gav upp, å han sålde den vidare.

Då tyckte jag att om han ville ha en trofast bilkamrat så skulle han köpa min volvo för en liten peng, å så beslutade vi. Nu är vägarna fri från snö och sommardäcken blev påsatta på volvon igår då jag städade den inför avlämning, oljan fylld på och den ser ren å fräch ut på in å utsidan.

Min volvo går som en pärla, men visst skulle den behöva nya lister runt om dörrarna för det brusar väldigt då man kör lite fortare. Den har startat utan motorvärmare hela vintern, trots -32 grader kallt...vilken ny bil gör det i dagens uppvärmda samhälle??

Men bilbesiktningen sa att den läckte lite olja pga den kalla vintern, men det var bara tillfälligt. Den klarade sig galant genom besiktningen trots många år på nacken. ok, volvon är ingen skönhet längre, lacken lite matt och den e sliten, som alla bilar blir av daglig användning.

Även gubben mazda pick up-91 är sliten, trots att den inte på långa vägar rullat lika många mil som min gamla volvo från -83. Nog bilpratat. Jag var otroligt trött på morgon då klockan ringde, drömde om allt möjligt i en salig röra. Men mkt har ju hänt så min hjärna jobbar för högtryck på nätterna med att sortera allt.

 

Pratade med sonen igår, han å kompis hade varit å spelat paint ball vilket han tycker är kul. Han bor bara hos sin kompis nu...inte alls hos Louise, vilket känns bedrövligt =( ja, ja inget jag kan påverka ändå. Förhoppningsvis gör dom det som ändå är rätt, även om jag tycker att dom ger upp.

 

Men det är lätt att tro att gräset är grönare på annat ställe, men i alla relationer hinner vardagen ikapp å det är så livet ser ut. Man behöver hitta guldkornen i vardagen, det är dom som gör att relationen lyser upp å klarar sig ett tag till.



Gubbens pick up, då den stod å väntade på våren

Volvon =)

 

 

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0