Mor fyller år

Idag e det annandagpåsk å min mor fyller 78 år. Jag var till henne förra helgen, så idag började jag dagen med ett samtal å sång i telefon.
 
Vi systrar gav henne ett "presentkort" att gå ut å äta (betald) valfri middag tillsammans med oss.
Hon blev glad och tyckte det skulle vara roligt. Vi skrev en helg i maj, så jag hoppas det blir i slutet av maj då vi har födelsedagar här både 1:a å andra helgen i maj.
 
Gårdagen var lugn, vi var ute å körde skoter å sen till stugan för att njuta väder å grilla korv. Jag gjorde upp eld i vår tunna som vi har där, men det var rätt mkt snö där i.
 
Slutade med att efter 2 timmars eldande, fick jag hämta stekpannan inifrån stugan å steka korven över elden, då det inte blev ngn glöd. Men jag kan säga att korven var mkt god efter så lång väntetid.
 
Vi kom inte hem förrän vid 18.00 tiden å fortfarande lyste solen. Gudomligt skönt väder å vi har alla blitt lite färgade i ansiktet av den. Jag lagade middag, snitzel, stekt potatis, sås och lite grönt. Gubben å son åkte till hans jobb och bastade och själv tog jag mig en dusch här hemma.
 
Idag är det en ny solig dag utanför fönstret å planerna är inte klarlagda för dagens aktiviteter.
Fortsättning följer...
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0