Pippi akuten

Hur hemskt får det bli??? Steg upp efter en god natts sömn, först en sväng på toa å sen vidare i sakta mak mot köket för att sätta på vattenkokaren. 

Jag kikar in i V-rummet som ligger innan köket å där på golvet ligger en liten pippi, död =( Mango den rackarn, har varit in å bara lämnat pippin på golvet. Hm, varför? Tänkte han att den skulle bli frukost för Tussan eller för mig? Annars brukar han minsann vara snål om sina byten, å jag brukar få överlista honom för att ta av honom fåglar å möss som han kommer hem med. Fy för detta med katter å deras byten.

 

Jag älskar våra katter, men när dom är "duktiga" å kommer hem med döda djur, så e det faktiskt inge vidare. Här i Arjeplog finns en hel del fågelkörer ute och sjunger, så många medlemmar har fått sätta livet till. Ingen branch att ge sig in i om man är rädd om livhanken, eller dom kanske inte ens har ngt val.

 

Dom är födda till sång och bråd död av jaktgalna kissekatter som förvandlas till kallblodiga jägare under natt å morgontimmarna. Stackar pippin! Jag borde nog anordna en pippiakut där de kan få bli omplåstrade, de som lever eller bara sjunga av sig sina bekymmer...

Mangos pippi, lämnad i vardagsrummet.

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 

Trackback
RSS 2.0