vår- omstyling?

Hej hopp!
Måndag å det snöar, -japp, det snöar utanför förnstret idag. Men som alla de visa säger, så behövs ny snö för att få bort gammal snö. hm, solen då?? räcker det inte med gammal hederlig solsken så det helt enkelt töar bort?
 
Ja, vad vet jag? e kanske inte så gammal å vis ännu då det gäller snö! Ja, idag är det måndag, helgen har varit stillsam, ingenting har egentligen hänt, utan vi har varit hemma å inte pysslat med så speciellt mkt överhuvudtaget.
 
Vi är duktiga å äter min GI mat, som jag tillagar, som då kan ta en viss tid...därför hinner vi inte göra så mkt annat. Matlagningen är tidskrävande innan man gjort den till en vana antar jag? Idag vaknade jag med fortsatt huvudvärk som jag led av hela söndagen. Trist som bara den, men kan vara ett tecken på att jag äter mindre kolhydrater, så det blir mindre socker till min sockerälskande hjärna...he he. Men nu efter lunch kände jag mig jättesugen på att göra om här hemma.
 
Ja, jag brukar få en sån där släng av "göra om" på våren. Känner att jag skulle vilja fixa om i vårt sovrum, där vi har en furusäng (urk) Är väldigt läss på furu, what so ever... Sänggaveln skulle jag då vilja måla om, men är i valet och kvarlet om jag vill måla den vit eller rent av väldigt mörk?
 
Hur jag än gör, behöver jag även tapetsera om och vad tusan gör man med alla garderober? Någon som har en kul idé hur man renoverar och piffar till garderober? Så ge mig några heta tips, pleas. Idag är färgen i sovrummet en ljungliknande, ganska mörk tapet, vita garderober av standard modell och sängen av furu. rätt mörkt faktiskt =( men, det kan ju vara skönt oxå, då sommarnätterna e ljusa här i norr. Men lite trist, kan jag känna.
 
Så jag får väl helt enkelt leta vidare i tips å trixs menyerna.
Sen behöver jag hjälp att bolla mitt projekt som jag skulle erbjuda ålderdomshemmet, å sånt var då inte lätt =(
nä, nu ska jag nog hitta på ngt att sysselsätta mig med.
ljus å värme, kram å hej!

Vitt e ju alltid trevligt, men kanske inte enbart?


Sänglådorna var mkt fina =)
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0