onsdagen förra veckan

Jag har inte varit inne och skrivit på ett tag, men hoppas att ni inte gett upp min blogg för det =)
Onsdag förra veckan var vädret kanonfint. Jag å son åkte till stugan, där vi bestämde oss för att åka ut och fiska. Vi tog på oss flytvästarna och tog våra fiskespön, eller sonen fick låna gubbens spö, för han hade ju inte sitt med sig upp. Jag tyckte att sonen som är ung å stark skulle få ro båten... Och styrkan är det inget att klaga på, men ovan och utan vidare teknik blev det lite mer sickzack än rakt, hehe. Men vad gjorde det, solen lös och det var fint. Vi ankrade då vi kommit ut i forsen å slängde ut. Sonen fick napp och upp kom en 1,2 kg sik, HUR fin som helst. Jag assisterade med håven å vi fick in den i båten. Vi var ute ca 2 timmar å sonen fick en abborre på 0,8 kg och en liten sik till på ca 400gr. Han var jättenöjd å stolt. Sen rodde jag tillbaka och vi tog en fika efter att jag rensade fiskarna. Sen vässade sonen mototsågen å sågade till en jättehärlig fågelholk åt oss. Han har blitt så händig min son så jag e så imponerad. Älskar honom så mkt! Jag målade dörrarna till skåpet en omgång till medans sonen sågade. efteråt målade jag även trappen till altan som svärfar hade gjort klart. Sen dags att åka hem å grilla. Vi grillade fisk och kött å sonen åt som alldrig förr =)
Lite bilder. (små bilder, klicka på den så blir den större)

  
Stugan, taget från båten

Nya trappan till altanen

 
Sonen i båten, fiskar  

Dagens fångst, mkt fina

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0